Najteži deo posla je sačuvati se od stresa pod pritiskom zahtevnog šefa, ograničenog vremena i iscrpljujućih obaveza. Ne očajavajte, nekoliko korisnih saveta može vam pomoći da sačuvate smirenost i tako postanete mnogo produktivniji. “Žena” izdvaja četiri načina da se sačuva smirenost na poslu.
1. SMANJITE BROJ POPIJENIH KAFA
- Kofein stimuliše adrenalin, stvarajući iluziju da smo nešto postigli zato što smo u žurbi. Zamenite ovu nezdravu naviku proteinskim grickalicama, kao što su bademi.
- Time ćete na najbolji mogući način izbalansirati energiju i raspoloženje kada ste pod pritiskom.
2. TRAŽITE DA SE NAPRAVE PRIORITETI
- Šefovi obično nemaju predstavu o opterećenosti pojedinih radnika. Zato je najbolje da nadređenom date listu vaših zadataka i obaveza da bi vam rekao šta je hitno, a šta ne mora da se uradi odmah.
- Ako ipak od vas zatraži da uradite još jednu dodatnu stvar, nemojte da odbijete. Objasnite da ćete u tom slučaju morati projekat na kom trenutno radite da odgodite za neko vreme i obavezno pitajte da li je to u redu.
3. NE OBEĆAVAJTE ONO ŠTO NE MOŽETE DA ISPUNITE
- Kad šef pita kada će projekat biti gotov, a vi ponudite impresivan rok, najverovatnije ćete sagoreti pokušavajući da sve završite u dogovoreno vreme. Zato uvek udvostručite vreme za koje biste realno završili projekat. Posao ćete najverovatnije obaviti ranije, a imaćete vremena i za ispravke.
4. NIKADA NE POVISUJTE GLAS
- Ovo je najveća greška i pokazatelj da ste pod pritiskom. Pokušajte da uvek održavate neutralni ton, pa će sve što izgovorite zvučati kontrolisano i smireno. Važno je i da izbacite „ja“ iz rečenica, čime će sve što kažete dobiti na objektivnosti.
Izvor: 24sata