Istraživanje kompanije Cisco koje je ovih dana objavljeno identifikuje nove načine na koje prodavci mogu “uhvatiti” i “zadržati” korisnike koji vole da menjaju mesta kupovine, kako bi revitalizirali kasične prodavnice. Sprovedeno od strane Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG) —globalne konsultantske grupe ove kompanije i Ciscovog marketinškog tima za maloprodaju, istraživanje je pokrilo 1000 kupaca iz Sjedinjenih Država i 1000 kupaca iz Ujedinjenog Kraljevstva. Jedan od najznačajnijih rezultata ovog istraživanja pokazuje da maloprodajni objekti moraju odgovoriti na potrebe tehnološki orijentisanih kupaca stvaranjem iskustva koje je bogato digitalnim sadržajem i koje obezbeđuje lakoću korišćenja u samoj podavnici kako bi proširili potrošačku korpu i pomerili margine. Ova iskustva “miksuju” fizičku kupovinu sa najboljim elementima digitalnog sadržaja.
Istraživanje je pokazalo tri specifična ponašanja pri kupovini (1) uticaj koji digitalni sadržaj ima na odluke korisnika da obavi kupovinu, 2) kako se korisnici angažuju kada je u pitanju cross-chanell* kupovina 3) kako korisnici koriste tehnologiju dok kupuju. Dodatno, istraživanje je obuhvatilo pitanje koje vidove tehnološki baziranh iskustava bi kupci želeli da koriste u prodavnici. Ova tehnološka iskustva , takođe poznata i kao “mashops”, dobila su ime po tome što “miksuju” virtuelne i fizičke svetove kako bi stvorili novi način kupovine.
Uticaj onlajn i oflajn izvora informacija
Istraživanje je pokazalo digitalni sadržaj često može da podstakne korisnike na kupovinu. Uvođenje onlajn digitalnog sadržaja u prodavnice je posebno moćno u uticanju na odluke kupaca na mestu prodaje.
- 19 odsto ispitanika obavilo je kupovinu pod uticajem digitalne “inspiracije”
- 30 odsto koristi onlajn video sadržaje kako bi se odlučilo za odgovarajući proizvod ili uslugu.
- 51 odsto američkih ispitanika trenutno koriste ili žele da koriste kioske u okviru prodavnica za samoposluživanje i pristup sadržaju na internetu.
- 42 odsto američkih ispitanika koristi ili je zainteresovano za korišćenje video ekrana ili video zidova u samoj prodavnici kako bi doneli odluke o kupovini.
- 40 odsto američkih ispitanika koristi ili je zainteresovano za korišćenje mobilnih telefona za dostavljanje digitalnog sadržaja u prodavnici
- 35 odsto američkih ispitanika ukazalo je na trenutnu upotrebu ili zainteresovanost za korišćenjem tableta za dostavljanje digitalnog sadržaja u prodavnici
Cross-Channel ponašanje potrošača
Sveprisutnost interneta, personalno usvajanje tehnologije i rast e-trgovine proizveli su novo ponašanje korisnika – cross-channel kupovinu. U ovakvom okruženju korisnici se prebacuju sa jednog kanala na drugi kroz čitav proces kupovine tražeći najbolju ponudu. Za maloprodajne radnje koje su postigle uspeh kroz tradicionalnu praksu (cena, proizvod, promocija i plasiranje), cross-channel kupovina zahteva nov pristup za pridobijanje kupaca.
Istraživanje je otkrilo da prema većini korisnika cross-channel ponašanje prilikom kupovine preovlađuje i poželjno je, budući da gotovo 74 odsto svih ispitanika istražuje na internetu pre nego što donese odluku o kupovini nekog artikla u prodavnici.
- 53 odsto kupaca navelo je trenutnu aktivnost ili zainteresovanost za istraživanje u okviru samog prodajnog objekta i kupovinu u samoj prodavnici neposredno nakon toga
- 45 odsto navelo je trenutnu aktivnost ili zainteresovanost za istraživanje pomoću mobilnog uređaja i kupovinu u samoj prodavnici neposredno nakon toga
- 44 odsto navelo je trenutnu aktivnost ili zainteresovanost istraživanje pomoću mobilnog uređaja i nakon toga obavljanje kupovine preko računara.
Tehnološki bazirana iskustva
Istraživanje je takođe ispitivalo tipove inovativnih iskustava koje maloprodajne radnje mogu obezbediti kako bi odgovorile na nove načine ponašanja korisnika istražujući koja su top pet tehnološki-bazirana iskustva koja bi kupci želeli da dožive tokom kupovine. Povratne informacije pokazuju kako korisnici žele da koriste tehnologiju kako bi uz više onformacija donosili i brže odluke na mestu kupovine.
Kompletno iskustvo – Istraživanje je takođe ispitivalo kako kupci koriste kompletnije iskustvo pri kupovini, gde su kupci stajali ispred velikog ekrana u punoj veličini i virtuelno mogli da odaberu i “probaju” odeću i odevne predmete. Takođe su mogli da pogledaju osobenosti kao što su nameštaj, osvetljenje i zavese u virtuelnom okruženju koje predstavlja sobu.
- 46 odsto želelo je da “proba” artikle
- 44 odsto je želelo da koordiniše predmete kao što su nameštaj, odeća i odevni predmeti
- 29 odsto želelo je da pogleda/kupi dostupne proizvode
Prikazivač proizvoda – ovo tehnološki-baziano iskustvo pruža kupcima velike interaktivne ekrane za pretraživanje specifičnih proizvoda. Ekran pokazuje artikle koji se slažu, ocene korisnika, “lajkove” i uputstva kako doći do proizvoda u prodavnici. Najpopoularniji rezultati uključuju:
- 45 odsto kaže da im se dopada mogućnost da uporede proizvode i cene
- 32 odsto je uživalo u tome da ima pristup detaljnim specifikacijama proizvoda
- 29 odsto bilo je raspoloženo da “lajkuje” proizvode na ekranu
- 27 odsto kaže da im se dopada da dobiju uputstva kako da lociraju proizvode u radnji
Pomoć na polici – Kupci su upitani kakve informacije preferiraju da im se dostave, bilo putem interaktivnih digitalnih ekrana na polici, ili putem tablet računara nekog od zaposlenih, ili kupčevog pametnog telefona. Sa ovom opcijom mogli bi dobiti stručne savete kroz vodič za samoposluživanje ili putem video razgovora sa udaljenim stručnjakom.
- 43 odsto kupaca želelo je da uporedi proizvode i cene
- 40 odsto je želelo da uporedi cene kod vodećeg prodavca na malo
- 31 odsto je želelo detaljne specifikacije proizvoda
- 30 odsto je želelo savet za odabir najpogodnijih proizvoda
Lična mobilna pomoć pri kupovini– Maloprodajni objekti takođe mogu obezbediti kupcima personalizovan pozdrav na njihovim mobilnim uređajima po ulasku u radnju i prilagoditi ponude u skladu sa prethodnim transakcijama, kao i “lajkovima” na Facebook strani prodavnice ili lanca prodavnica.
- 49 odsto kaže da im se dopada mogućnost da uporede proizvode i cene
- 40 odsto kaže da im se dopada mogućnost izbora
- 37 odsto kaže da im se dopada da prodavnice “guraju” ponude za velike kupovine
- 36 odsto kaže da im se dopadaju uputstva kako da pronađu proizvode u radnji
Omiljeni artikli kupaca – Na kraju,kupce su pitali o tome kako bi koristili velike HD ekrane u prodavnici koji se konstantno ažuriraju i koji pokazuju nove proizvode, najprodavanije artikle i artikle u radnji sa najviše “lajkova”
- 40 odsto kaže da im se dopadaju specijalne ponude koje se konstantno ažuriraju
- 43 odsto kaže da im se dopadaju noviteti u prodavnici
- 41 odsto kaže da im se dopadaju specijalne ponude sa ograničenim vremenom trajanja
- 32 odsto kaže da im se dopadaju uputstva kako da pronađu proizvode u radnji