Univerzalan obrazac o tome kako se postaje menadžer ne postoji, ali nekoliko saveta Londonske škole za odnose s javnošću, svakako će vam koristiti i olakšaće vam put do liderske pozicije.
1. Usavršavajte se: Stalno morate da učite i da se usavršavate. Nova saznanja, otkrića i novi ljudi trebalo bi da vam budu izazov.
2. Poštujte druge: Treba da poštujete i razumete ljude iz vašeg okruženja, kao i njihove posebnosti i različitosti.
3. Pravilo procenjujete: Naučite da slušate ljude oko sebe. Izvežbajte se da opažate i sve ono što je naizgled nebitno. To vam može pomoći da izbegnete pogrešne procene.
4. Budite sigurni u svoje odluke: Morate tačno da znate šta želite, a šta ne, da budete spremni da donosite odluke i snosite odgovornost za odluke koje ste doneli.
5. Verujte u sebe: Morate da verujete u sebe, ali i u druge i da budete spremni na kompromise. To će vam pomoći da uživate u timskom radu, koji je osnova dobrog liderstva.
6. Prihvatajte probleme kao izazov: Dobar lider mora biti sabran i spreman na akciju u kriznom trenutku. Probleme treba da shvatate kao priliku da naučite nešto novo i da napredujete.
7. Dobro se organizujte: Morate da budete dobro organizovani. Neorganizovanost u svakom segmentu života može skupo da vas košta, a u poslu može da bude i fatalna.
8. Verujte saradnicima: Da bi vaši saradnici verovali vama, potrebno je da i vi verujete njima. Pomozite im da se razvijaju i da dele vaša uverenja i ambicije.
9. Ne pripisujte zasluge samo sebi: Nemojte sve zasluge za uspeh pripisivati samo sebi. I vašim saradnicima veoma je bitno da ih pohvalite. Ako to učinite, motivisaćete ih da budu još bolji.
10. Budite misteriozni: Svi lideri su pomalo misteriozni. Treba da budete prijatni i da ljudi uživaju u vašem društvu, ali ne treba s njima da delite svoje tajne i privatne probleme.
Izvor: 24sata