Telenor Grupa danas je predstavila rezultate istraživanja o načinima smanjenja negativnih uticaja interneta i mobilnih usluga na mlade ljude koje je na zahtev kompanije uradila konsultantska kuća Boston Consulting Group (BCG). Istraživanje se bavi brzim širenjem interneta, a očekuje se da će Telenor imati 176 miliona dece među korisnicima na svojim tržištima do 2017.
Brzo širenje pristupa internetu donosi veću potrebu za saradnju među industrijama kako bi se smanjio rizik i gradila otpornost među mladim ljudima.
176 miliona dece na internetu u 2017.
Sudeći po BCG studiji, do 2017. godine 176 miliona dece imaće pristup internetu na 11 tržišta na kojima Telenor posluje (uključujući i tržište Rudije), a većina njih koristiće mobilni uređaj kao prvu tačku pristupa internetu. Današnja deca su „digitalni urođenici” i uzimaju zdravo za gotovo prisustvo tehnologije u svojim životima. Sve više koriste internet kao oruđe za komunikaciju, obrazovanje, zabavu i izražavanje svog identiteta, nove mogućnosti i veštine u svakodnevnom životu. Zajedno sa prednostima, internet, takođe, može izlagati decu štetnim sadržajima, maltretiranju ili ih dovesti u druge situacije u kojima će postati žrtve.
Stvaranje otpornosti
„Svesni smo da su prednosti interneta mnogo veće nego šteta koja može nastati, ali ne možemo priuštiti sebi da stanemo samo na tome. Naručili smo ovu studiju u nameri da poboljšamo transparentnost kada su u pitanju rizici za mlade ljudi koji nastaju kao rezultat povećanog broja ljudi koji pristupaju internetu. U isto vreme analiziramo i najbolje načine da pomognemo u rešavanju ovog problema iz perspektive telekomunikacione kompanije. Naš zaključak je da je građenje otpornosti najefikasniji način da se mladi ljudi pripreme da se suoče sa onlajn svetom”, objašnjava predsednik i generalni direktor Telenor Grupe Jon Fredrik Baksaas.
Ključni rezultati studije:
- Još 100 miliona dece biće onlajn do 2017. (na 11 Telenorovih tržišta, uključujući i tržište Rusije); 85 miliona će koristiti mobilni uređaj kao prvu tačku pristupa internetu;
- Više od 14 miliona dece (na 12 tržišta) potencijalno su izloženi štetnom onlajn sadržaju, a 35 miliona dece (na 12 tržišta) mogu biti izloženi nekoj vrsti onlajn zlostavljanja;
- Telenorova tržišta koja su izložena najvećim onlajn rizicima takođe imaju najbolju otpornost: Norveška, Švedska i Danska;
- Telenorova tržišta koja su u najmanjoj meri izložena onlajn rizicima takođe imaju najmanju otpornost: Bangladeš i Pakistan;
„U ovom istraživanju smo definisali otpornost kao sposobnost dece da budu izložena riziku bez negativnih posledica i da se sa potencijalnom štetom nose i od nje brže oporave. Faktori kao što su nivoi obrazovanja, dugogodišnje onlajn iskustvo i institucionalna snaga jedne zemlje da zaštiti svoje građane doprinose individualnoj otpornosti. Dok je zakonski okvir u zemlji važna početna tačka, studija zaključuje da su još neke mere potrebne da se smanji rizik i unapredi otpornost među mladim ljudima,” kaže Knut Haanæs, Global Leader u BCG Strategy Practice.
Potrebna zajednička akcija više interesnih grupa
Zaključak istraživanja jeste da se suočavanje sa problemima kao što je maltretiranje na internetu i izloženost štetnim sadržajima na internetu zahteva zajedničku akciju više interesnih grupa.
„Nama su potrebni roditelji, zaposleni u obrazovnom sektoru, državni službenici kao i provajderi usluga koji treba da rade zajedno kako bi smanjili rizike i izgradili otpornost među mladima“, kaže Baksaas. „Za nas telekomunikaciona kompanija značajno doprinosi smanjenju štete i Telenorova namera je da zauzme snažnu poziciju, pozove na širu saradnju i doprinese razvoju akcija usmerenih na smanjenje onlajn rizika za mlade ljude na svim našim tržištima.“