Prva dama Mišel Obama neprekidno Amerikancima šalje poruku “pokrenimo se” i potvrđuje se da je u pravu. Fizička aktivnost je dobra za telo a ima i sve više dokaza da je dobra i za mozak.
Holandski istraživači su objavili da deca koja više vežbaju u školi ili izvan nje imaju bolje prosečne ocene i postižu bolje rezultate na standardizovanim testovima. Uvidom u 14 studija o fizičkoj aktivnosti i rezultatima u školi, istraživači su ustanovili da što se deca više kreću to su i njihove ocene bolje, naročito u osnovnim predmetima kao što su matematika, engleski jezik i čitanje.
Ovi podaci potvrđuju prethodna istraživanja koja su povezala vežbanje sa većom produktivnošću i manjim brojem dana bolovanja među odraslima i svakako će dodatno podstaći tekuću debatu o tome da li treba ukinuti časove fizičkog vaspitanja jer su škole pogođene manjim budžetom. Prema Centru za kontrolu i prevenciju bolesti, učenicima je potreban jedan sat vežbanja dnevno da bi bili zdravi; po jednonedeljnom ispitavanju iz 2009, samo 18 odsto srednjoškolaca je ispunjavalo ovaj zahtev, a 23 odsto nije uopšte vežbalo.
Paradoksalno, stavovi protiv časova fizičkog vaspitanja uključuju zabrinutost da vreme provedeno u sali za fizičko skraćuje vreme za učenje. S obzirom da poslednjih godina učenici u SAD-u beleže sve slabije rezulate na standardizovanim testovima, neki predstavnici sektora za obrazovanje smatraju da učenici treba da provode više vremena u učionici nego na igralištu. Međutim, ova otkrića pokazuju da vežbanje i učenje ne moraju da se uzajamno usključuju.
Fizička aktivnost može da uveća dotok krvi u mozak, poboljša pamćenje, pažnju i kreativnost, što je od suštinskog značaja za učenje. Isto tako, vežbanje oslobađa hormone koji mogu da poboljšaju raspoloženje i smanje stres, što takođe pomaže pri učenju. Na kraju, iako deluje da deca samo vežbaju svoje telo dok trče okolo, ona u stvari na taj način mogu da vežbaju i mozak.
Izvor: Lepota i zdravlje