Googleu je odobren patent za tehnologiju automatskog prepoznavanja predmeta iz video sadržaja (‘automatic large scale video object recognition’) koji bi mogao da povede novu revoluciju u pretraživanju video i foto sadržaja na internetu.
Radi se o tehnologiji koja do neverovatnih detalja prepoznaje najrazličitije stvari, od spomenika i semafora do mačaka i zastava, i to čak tačne zemlje koju neka zastava predstavlja. Ljudsko oko i mozak bez problema katalogizuju bilo koji predmet, no za kompjutere je taj zadatak mnogo teži .
Pomoću oblika predmeta, boje i konteksta, Google će sada moći to da učini i ‘taguje’ sve što se vidi u nekom videu.
Npr., ako ste se slikali ili snimili filmić ispred Big Bena i onda taj sadržaj postavili na Google, bez da vi sami unosite bilo kakve podatke Google će uz vaš sadržaj dodati tagove ‘Big Ben’ i ‘London’. Pretraživački div najavio je da će za početak u svoj katalog uneti 50,000 predmeta koji će se automatski prepoznavati.
Zbog sve brojnijih androida i hiljada sati sadržaja koji se dnevno postave na YouTube, ali i Google Goggles naočara koji u realnom vremenu mogu na internetu projektovati sliku onoga što korisnik u danom trenutku gleda, Google već ima svoje oči širom sveta. No pomoću ove tehnologije po prvi puta će ‘razumeti’ što vidi.
Aktivisti za građanska prava prigovaraju da Google već ionako narušava privatnost korisnika jer poseduje enormne količine sadržaja za koje mnogi korisnici verovatno niti ne znaju da ga poseduje. Takav je slučaj npr. s Google Street Viewom , koji je namenjen izradi panoramskih prikaza javnih mesta, no kamera koja u tu svrhu snima po ulicama širom sveta nužno beleži i prizore čiji akteri sigurno ne bi želeli da se javno prikazuju.
Pomoću ove nove tehnologije Google će početi da zadire još dublje u privatne živote korisnika, upozoravaju organizacije za građanska prava, jer će se na internetu, možda bez vašeg znanja, naći inormacije o tome kakav auto vozite, imate li kućne ljubimce, gde ste bili u nekom trenutku i slično. Zato napominju da Google nikako ne bi smio ‘tagovati’ sadržaje za koje mu korisnici to izričito ne dopuste.
Izvor: B92