Kompanija Procter and Gamble (P&G) objavila je da je njihov neprofitabilni Program čiste pijaće vode za decu (CSDW) prikupio 7 milijarditi litara čiste pijaće vode za porodicu u Brazilu, kao deo P&G Klinton globalne inicijative (CGI) da se spasi jedan život na svakih sat vremena do 2020. godine. Doniranje 7 milijarditog litara vode označava ekspanziju programa na Brazil uz pomoć partnera ChildFund. Od svog začetka 2004. godine, program CSDW je sarađivao sa globalnom mrežom od preko 140 partnera kako bi pomogao spasavanje oko 39.000 života obezbeđivanjem čiste pijaće vode u vanrednim situacijama i ugroženim područjima.
“Čista voda je osnovna potreba, a kompanija P&G je svojom predanošću kroz program CGI obezbedila litar čiste pijaće vode za svaku osobu na planeti što je neverovatna stvar” rekao je predsednik Bil Klinton. Prisustvujući procesu transformacije zagađene pijaće vode uz pomoć kompanije P&G, on je dodao “Ovo je jedna od najjednostavnijih i najbržih stvari koje možemo da uradimo da sačuvamo živote dece mlađe od 5 godina.” Kompanija P&G je ponosna što je došla do ovako značajnog jubileja isporukom 7 milijardi litara čiste pijaće vode deci i porodicama širom sveta. Zajedno sa našim partnerima došli smo do jednostavnih rešenja koja menjaju živote ljudi,” rekla je Alison Tamon Kamfui, vođa P&G Projekta čiste pijaće vode za decu. “Razvijanjem programa u pravcu cilja da se sačuva jedan život svakog sata, motivisani smo da pomognemo još većem broju dece i porodica da dobiju čistu vodu koja im je neophodna, bilo u zabačenim selima, programima zaštite od HIV-a ili tokom prirodnih nepogoda.”
7 milijarditi litara vode uručeno je Klaudiji i Gilbertu Pereira Barbosa iz okruga Araçuai u dolini Jequitinhonha koji imaju četvoro dece, u saradnji sa lokalnim partnerom ChildFund. Ova porodica koja živi u suvom, prašnjavom i ruralnom jugoistočnom delu Brazila godinama je pila vodu iz svog jedinog izvora – obližnje zagađene reke.
“Ovaj program je jedan od primera zašto ChildFund ceni svoje partnerstvo sa kompanijom P&G,” rekla je En Linam Godard, predsednik i generalni direktor ChildFund International. “Čista voda predstavlja iskorenjivanje siromaštva. Zahvaljujući partnerstvu sa kompanijom P&G mi menjamo živote ne samo u Brazilu već i u mnogim zemljama širom sveta ugroženim sušama poput Kenije, sve do područja ugroženih prirodnim nepogodama poput Indonezije i Mozambika.”
P&G je objavio novi video (https://www.youtube.com/watch?v=mAuJouO9db8&feature=youtu.be ) koji prikazuje pakete za prečišćavanje vode na delu širom sveta kao i posete predsednika Klintona i njegove supruge Čelzi Ruandi i Mjanmaru koje su među 75 zemalja u koje se distribuira P&G prečišćivač vode zahvaljujući programu CSDW i njegovim partnerima. Čista pijaća voda je svakodnevni problem više od milijardu ljudi širom sveta. Prema podacima UNICEF-a, više od 1600 dece umre svakog dana od posledica konzumiranja zagađene vode, što je više od broja žrtava malarije i HIV-a/side zajedno.
Kompanija P&G je tokom više od 10 godina uložila milione dolara u obezbeđivanje čiste pijaće vode pomoću svoje tehnologije prečišćavanja vode P&G Purifier of Water. 4 grama praha unutar svakog paketa za prečišćavanje vode pretvaraju 10 litara prljave i potencijalno smrtonosne vode u čistu pijaću vode u roku od nekoliko minuta. Taj prah uklanja više od 99.99999% učestalih bakterija u vodi (uključujući i one koje izazivaju koleru), 99.99% učestalih virusa u vodi (uključujući i izazivače hepatitisa A) i 99.9% protozoe iz zagađene vode, čime je smanjena zaraza dijarejom u zemljama u razvoju za 90%.
U novembru 2012, magazin The Economist priznao je ovaj sistem kao jednu od najuticajnijih inovacija u svetu, a američki zavod za patente i žigove dodelio mu je počasnu nagradu Patent za humanost u aprilu 2013.
U znak proslave ovog značajnog rezultata, kompanija P&G tražila je pomoć javnosti kako bi obezbedila još više pijaće vode putem inicijative na društvenim mrežama. Kompanija P&G je donirala po jedan litar čiste pijaće vode svaki put kada su korisnici društvenih mreža ukucali haš tag #7billionliters na Facebook, Twitter ili Instagram profilima u periodu od 15. aprila do Dana planete Zemlje 22. aprila. Ovim programom su borci za čistu vodu iz celog sveta pomogli kompaniji P&G da donira još million dodatnih litara čiste pijaće vode onima kojima je najpotrebnija, putem programa CSDW.
CSDW je jedan u nizu programa kompanije P&G usmerenih na upotrebu inovacija za poboljšanje svakodnevnice ljudima širom sveta. Globalnost poslovanja kompanije P&G nosi mogućnost ali i obavezu da se skrene šažnja na društvena pitanja koja imaju uticaj na zajednicu u kojoj živimo i radimo. Kompanija P&G usmerena je na ekološke i društvene napore uključujući: konzervaciju izvora, upotrebu obnovljivih izvora, stvaranje vrednosti od otpada, obezbeđivanje osnovnih potreba i poboljšanje zdravstvenih i higijenskih uslova.