U novogodišnjem, januarskom izdanju magazina ELLE, koji je u prodaji od 22. decembra, čitaoce očekuje veliko iznenađenje. Prvi put se na naslovnoj strani domaćeg ELLE-a nalazi muškarac, poznati svetski top model srpskog porekla, Andrej Pejić.
Ekskluzivne fotografije za naslovnu stranu i modnu priču u kojoj je Andrej predstavljen i kao muškarac i kao žena napravio je poznati fotograf Dušan Reljin, a intervju sa mladim modelom uradila je Duška Jovanić.
Andrej za ELLE govori o svojoj karijeri u modelingu, saradnji sa Jean Paul Gaultierom, iznosi svoje utiske o srpskim političarima, ali i otkriva kako se oseća u svom telu:
„Moj fizički izgled, taj female look, kako kažete, velikodušni je poklon prirode, a ne performans. Naravno da vrlo često nastupam na sceni, ali se izražavam na drugačije načine. S druge strane, personality me bolje reklamira od izgleda.“, izjavio je Andrej.
O pojavi muškarca prvi put na naslovnoj strani ženskog magazina u Srbiji komentare su dale ličnosti iz javnog života.
„Moram priznati da me ova pojava uopšte ne iznenađuje. Živimo u vremenu konstantnog ubrzavanja, a ta nova brzina podrazumeva i brisanje jasnih granica u svakom aspektu života. Da li je neko lep muškarac ili lepa žena odavno nije važno. Važna je energija pojedinca koju svako doživljava i prihvata na svoj način. Potpuno je isto i sa životinjama, tako da bi Andrej Pejić mogao da bude shvaćen i kao leptir. Svet je daleko veći nego što se nama iz nebeske i večnim suncem okupane Srbijice čini, tako da, na ovoj planeti, ima mesta za sve“, izjavio je Slavimir Stojanović, poznati dizajner.
„Andrej će svakako ući u istoriju mode kao prvi muškarac, koji je regularno radio ženske revije, što znači bez bilo kakvih poigravanja ili insinuacija na transvestite. Upravo njegova prirodna lepota koja podjednako tretira i muške i ženske crte lica mu je omogućila različitost od tog pojma i omogućila mu tu , do sada neočekivanu, univerzalnost.
Pojava Andreja Pejića na naslovnoj stranici jednog renomiranog magazina kakav je Elle svakako je prekretnica za naše tržište, ali moda u svojoj definiciji upravo ima ulogu u kojoj su imperativi slamanje stereotipa i redefinisanje već definisanog tako da je što se mene tiče ovo i bilo za očekivati. Međutim mislim da je prava vrednost ove naslovnice za nas razumevanje različitosti i još jedna dobra lekcija o toleranciji, koja toliko fali u našem savremenom društvu“, izjavio je Nenad Radujević, direktor modne agencije Click.
Nije mala stvar učiniti ono što smo mi učinili u januarskom broju. Ali koliko god kontraverzno to izgledalo, za nas je normalno. Jer mi se ponosimo našim ljudima koji su uspeli u svetu i ponosimo se kada rade sa nama i pored toga što znaju da nismo modna velesila kao Engleska ili Amerika. Ali mi verujemo. I ispostavlja se da kada pogledate ovih dana internet stranice i svetski odjek koji je napravila naša saradnja sa Andrejom Pejićem i Dušanom Reljinom da koliko god mali bili učinili smo veliku stvar. I zbog toga možemo da budemo samo ponosni, zaključio je Nenad Janjatović, modni urednik magazina Elle.