Otkako su se pojavile društvene mreže, povećale su se razlike u načinu na koji dva pola surfuju, pokazuju istraživanja, piše Politika.
Dečaci i devojčice počinju da koriste internet u proseku sa 11 godina i provode oko 3,4 sata dnevno onlajn. Već u tom uzrastu pojavljuju se razlike u tome kako različiti polovi koriste svetsku kompjutersku mrežu i one će se zadržati i u odraslom dobu, prenosi Politika. Tinejdžerke dominiraju na društvenim mrežama (njih 84 odsto učestvuje u bar jednoj društvenoj mreži), dok je među dečacima taj procenat 66. Takođe je više devojčica nego dečaka među onima koji imaju mobilne telefone (92 prema 87 odsto), pokazalo je istraživanje kompanije „Kasperski”.
I druga istraživanja potvrđuju ove razlike. Studija agencije za odnose s javnošću „Porter Noveli” pod naslovom „Muškarci su sa ’Forskvera’, žene su sa ’Fejsbuka’” stavila je u fokus razlike između muškog i ženskog surfovanja. Opšti zaključak je da nežniji pol koristi mrežu da učvrsti postojeće veze i ostane u kontaktu s porodicom i prijateljima. Muškarci, s druge strane, na internetu pokazuju svoj status i iznose stavove da ih čuje šira publika.
Grupa profesora sa Fakulteta za psihologiju univerziteta u Batu, u Engleskoj, istraživala je razlike u ponašanju muškaraca i žena na internetu poslednjih 10 godina. Zaključak nedavno objavljene studije glasi da su se, od pojave društvenih mreža na internetu, povećale razlike u načinu na koji dva pola surfuju, da su te razlike značajne i da se vremenom povećavaju. U istraživanju je učestvovalo 500 studenata prve godine sa šest britanskih univerziteta.
Jači pol češće posećuje sajtove za zabavu, igre i muziku. Žene više vremena provode na društvenim mrežama poput „Fejsbuka” i „Tvitera”. „Umesto da premošćuje i prevazilazi rodne razlike u društvu, način na koji žene i muškarci koriste internet održava te razlike i u nekim slučajevima ih čak povećava”, rekao je predstavljajući rezultate dr Ričard Džoiner, jedan od autora studije.
Nju više zanima komunikacija, a njega igra, klađenje ili muzika. Za 62,3 odsto žena i 51 odsto muškaraca internet je primarni izvor informacija o proizvodima koje nameravaju da kupe. Žene takođe češće vrše rezervaciju turističkih aranžmana preko interneta i više pretražuju sajtove o zdravlju.
Navike polova na internetu
Muškarci
- Proveravaju sportske rezultate
- Informišu se o političkim zbivanjima
- Učestvuju na aukcijskim sajtovima
- Skidaju muziku i filmove
- Kupuju i prodaju akcije
- Unose sadržaj (blogovi, „Tviter”)
Žene
- Posećuju društvene mreže
- Traže informacije o zdravlju
- Posećuju sajtove posvećene religiji
- Učestvuju u grupama za podršku ugroženima
- Češće kupuju preko interneta
- Prate omiljene brendove očekujući popuste i druge pogodnosti
Izvor: Agencija „Porter Noveli”, Univerzitet u Batu, Velika Britanija
Izvor: B92