Kao odgovor na potrebu za rešavanjem decenijama starog problema cepanja, poigravanja i kašnjena slike NVIDIA je danas predstavila NVIDIA G-SYNC™ tehnologiju koja po prvi put omogućava savršenu usklađenost izmešu GPU-a i displeja.
Rezultat su glatki frejm rejtovi i veoma brz odgovoe, što nije bilo moguće sa prethodnim tehnologijama displeja.
Nakon nekoliko godina rada, NVIDIA G-SYNC tehnologija uspela je da sinhronizuje frekvenciju osvežavanja monitora i frekvenciju renderovanja GPU-a, pa slika biva prikazana u trenutku u kom je nastala. Scene se pojavljuju odmah, objekti su oštriji, igranje je lakše.
“Naša obaveza da kreiramo čisto iskustvo igranja dovela nas je do G-SYNC tehnologije,” izjavio je Jeff Fisher, viši potpredsednik GeForce odeljenja u kompaniji NVIDIA. “Ova revolucionarna tehnologija eliminiše artefakte koji su dugo bili prepreka između gejmera i igara. Jednom kada odigrate igru na G-SYNC monitoru, nikada nećete poželeti da se vratite na staro.”
Od najranijih dana, displeji su imali fiksne frekvencije osvežavanja – obično 60 puta u sekundi (herca). Ali, zbog dinamične prirode video igara, GPU-ovi renderuju rejtove po različitim merilima. Kako GPU nastoji da se sinhronizuje sa monitorom, javlja se konstantno cepanje slike. Uključivanjem V-SYNC opcije (ili Vertical-SYNC) eliminiše se cepanje ali se to uzrokuje pajačano zadržavanje i poigravanje, tako da se GPU i monitor osvežavaju po različitim merilima.
G-SYNC eliminiše ovaj kompromis. Savršeno sinhronizuje monitor sa GPU-om, bez obzira na frejm rejt, što dovodi do beskompromisnog iskustva igranja.
G-SYNC tehnologija poseduje G-SYNC modul dizajniran od strane kompanije NVIDIA koji je ugrađen u gejming monitore, kao što su hardver i softver ugrađeni u GPU-ove zasnovane na Kepler arhitekturi. (Kompletna lista GPU-ova koji su podržani NVIDIA G-SYNC tehnologijom dostupna je ovde.)