Nova Ericssonova studija donosi odgovore 7.500 korisnika pametnih telefona iz velikih svetskih metropola, poput Pekinga, Nju Jorka, Londona i Tokija, o njihovim interesovanjima i potencijalnom razvoju 18 novih mobilnih servisa koji su u vezi sa važnim aspektima gradskog života.
Analiza je zahtevala od korisnika da ocene nove servise koji su u vezi sa sferama gradskog života koje im pružaju najviši nivo zadovoljstva – kupovina, restorani, aktivnosti u slobodno vreme. Primeri ovih novih servisa uključuju: vodiče za restorane po ugledu na društvene mreže kao i mobilne menije i rezervacije, preporuke tokom kupovine na licu mesta, isporuku robe istog dana. Masovna potražnja za novim IKT servisima mogla bi da promeni život grada do granica neprepoznatljivosti za samo tri godine.
Studija, takođe, pokriva i životne sfere kojima su korisnici najmanje zadovoljni, kao što su nega dece i starih, komunikacija sa državnim institucijama i saobraćaj. Novi koncepti, u ovim slučajevima, podrazumevaju komunikaciju putem različitih društvenih mreža sa članovima porodice koristeći bilo koji uređaj, mobilni gradski servis koji pruža lokalne servisne informacije kao i dnevni planer putovanja, koji optimizuje korisnikove obaveze kako bi smanjio vreme provedeno u prevozu. Takođe, ispitanici su naveli da žele bolje servise i komunikaciju sa državnim institucijama putem svojih pametnih telefona.
Mihael Bjorn, direktor istraživanja u Ericsson ConsumerLab-u, rekao je: „Usluge pametnih telefona koje su u vezi sa kupovinom, hranom i zabavom, mogu drastično da poboljšaju zadovoljstvo ljudi životom u gradu, a očekivanja korisnika da se ti servisi omoguće, u što kraćem roku, su visoka. Rezultati ove studije pokazuju da korisnici priželjkuju inovacije u svim sferama njihovog svakodnevnog života u gradu”.
Saobraćaj je glavni izvor nezadovoljstva životom u gradovima, i 47 odsto vlasnika pametnih telefona, u sprovedenoj anketi, izrazilo je želje za personalizovanom navigacijom, koja pruža najbolje servisne informacije za sve vrste saobraćaja – od hodanja do vožnje. U istraživanju, 20-30 odsto ispitanika tvrdi da bi bilo koji od novih servisa koristilo na dnevnoj osnovi, dok njih 40 odsto kaže da bi usluge u vezi sa saobraćajem koristilo svaki dan. Skoro polovina korisnika pametnih telefona predviđa da će mobilni operatori biti ti koji će im pružiti ove nove usluge.