U susret Blogomaniji, koja počinje 28. novembra na Kopaoniku, donosimo vam kratak ekskluzivni intervju sa g. Dejvom Trotom (Dave Trott), predsednikom agencije “The Gate London”, dobitnikom nekoliko prestižnih nagrada, između ostalih i D&AD President’s Award 2004. godine. G.Trot je osnivač nekoliko agencija, medju kojima i GGT-a, koju je Ad Age 2011. godine proglasio najkreativnijom na svetu!
Ovogodišnju Blogomaniju, uvodnim predavanjem otvara upravo naš sagovornik:
P: Da li je, po Vašem mišljenju, lakše pokrenuti sjajan biznis sada, uz internet i trend globalizacije, ili je bilo lakše izgraditi imperiju ranije, kada nismo svi bili “povezani”?
O: Nije lakše ili teže, samo je drugačije.
P: A šta je sa neuspehom? Da li su kompanije sada ranjivije, nego što su to bile kada se posao radio u svetu bez interneta? Možemo li to da uporedimo?
O: Sada imate više informacija o mogućim opcijama. Klijenti sada mogu online da angažuju agencije, kao što potrošači to čine sa proizvodima.
P: Rekli ste: “u biznisu i van njega, ili ste grabljivica, ili plen” – da li postoji situacija kada je neko i jedno i drugo?
O: Uvek ste i jedno i drugo. Kada je Apple lansirao iPod, on je brzo postao polovina njihovog prometa. To ih je učinilo ranjivim na tržištu mobilnih telefona koji su imali kamere, a i muziku. Zatim je Stiv Džobs razvio iPhone i uzeo deo tržišta mobilnih telefona. On je od plena postao grabljivica.
P: Koji savet biste obavezno dali kompaniji koja je na svojim počecima?
O: Pričajte međusobno. Što više pričate, bićete iskreniji, imaćete više energije i više ideja. Uvek krene po zlu ako prestanete da komunicirate.
P: Blogomanija je konferencija koja je posvećena sadržaju -svi sada pričaju o sadržaju. Koliko je sadržaj zaista bitan?
O: Sadržaj je ono što radiš, a sve ostalo je kako to radiš. Sadržaj je ono što isporučuješ, a sve ostalo je njegov sistem za distribuciju. Sadržaj je ono zrnce peska bez koga ostriga ne može da napravi biser.
P: Vi ste jedan od ključnih predavača na ovogodišnjoj Blogomaniji. O čemu ćete govoriti?
O: Kako da se suočite sa problemom koji je nerešiv, usredsredite se, i pretvorite ga u problem koji možete da rešite.