Tuesday, December 10, 2024
HomeTechnolifeDigitalizacija PoslovanjaBiznis i IT, Digitalna transformacija je aktuelna tema stručnih skupova raznih struka...

Biznis i IT, Digitalna transformacija je aktuelna tema stručnih skupova raznih struka ili poslovnih sastanaka

Digitalna transformacija i HR izazovi, naročito u IT-u, su aktuelna tema stručnih skupova raznih struka ili poslovnih sastanaka. Sve više kompanija u Srbiji je postalo svesno da im je takav poslovni poduhvat neophodan ali se postavlja krucijanlno pitanje – odakle početi?

Kompanija Coming posluje već 31 godinu i digitalnom transformacijom se bavi od svog nastanka, i pre nego što je uopšte postojao termin „digitalna transformacija“. S višedecenijskim iskustvom čelni ljudi ove kompanije sa sigurnošću tvrde: prvi korak je odabir IT partnera. Ne samo odabir, već izgradnja, unapređenje i definisanje partnerstva koje će odgovarati novom poslovnim modelu za uspostavljanje IT funkcije unutar kompanije. Izabrani partner mora imati kapacitet da zajedno sa korisnikom uradi dubinsku analizu poslovanja, da predloži i implementira optimalna rešenja za digitalizaciju poslovnih procesa i na kraju da ta rešenja održava u skladu sa najvišim standardima.

Nekada se govorilo da je budućnost u digitalnoj transformaciji, međutim to više nije slučaj. Digitalna transformacija je sadašnjost i to je period korona krize precizno potvrdio. Kompanije koje nisu započele proces digitalne transformacije, teško su prevazišle ovaj period. Za tako nešto postoji bezbroj primera i u Srbiji i u inostranstvu. Kompanije koje nisu imale neku vrstu cloud kolaboracionih alata ili neki Document management sistem nisu mogle da organizuju rad od kuće za svoje zaposlene u periodu najstrožijih epidemijskih mera. Takođe, kompanije koje nisu imale digitalne kanale prodaje nisu mogle da nastave sa prodajom svojih proizvoda i usluga. Dostava hrane (ali i svega ostalog) je najbolji primer i dokaz – u nekoliko meseci ove firme su doživele procvat i prilično promenile stanje na tržištu robe, ugostiteljstva i radne snage. One su same po sebi u potpunosti digitalne kompanije, za njih je kriza bila prilika koju su iskoristili da nametnu svoj način poslovanja potrošačima.

coming

Posle kovid krize, kako sada izgleda situacija, svi zajedno ulazimo u izuzetno izazovan period poslovanja u gotovo svim industrijama. Sa IT strane primećujemo da kompanije vrlo lako gube IT kadar ili da imaju izazov da adekvatno obuče svoj IT tim za način poslovanja koji je pred nama. Potrebna je jaka interna IT funkcija i više od toga – potrebna je domenska IT ekspertiza koja povezuje biznis i IT. Iz tog razloga sve više se koristi novi poslovni model koji kompanija Coming predlaže i propagira već dugi niz godina. Model koji potpuno ili delimično IT službu izmesta iz kompanije u partnersku IT kompaniju s dovoljnim kapacitetom i širinom u shvatanju poslovnih potreba. Kroz ovaj program kompanija Coming svojim klijentima, stavlja na raspolaganje edukovane IT profesionalce s timskom ekspertizom, koji prate najuspešnije svetske trendove, za potrebe održavanja ili implementiranja digitalnih poslovnih rešenja u kompanijama ili organizacijama. Od nečega što se u hladnom biznis jeziku zove ITaaS, ekipa iz kompanije Coming je napravila poslovni model – IT parner program koji ima za cilj da uštedi novac neophodan za IT funkciju kao i da nivo kvaliteta poslovanja podigne na jedan značajno viši nivo. Model se nameće kao jedino rešenje za izazove u HR-u.

Pored problema sa IT kadrom, kod sve većeg broja kompanija, primetni su i izazovi u logistici i nabavci IT opreme koja je neophodna za digitalnu transformaciju preduzeća. Kompanija Coming prevazilazi ovaj problem nudeći i pružajući cloud servise i na ovaj način digitalni prostor stavlja korisnicima na raspolaganje u najkraćem mogućem roku.

Korisnici se često pitaju na koji način se njihove investicije u digitalizaciju procesa isplaćuju. Digitalna transformacija za koju je Coming kao IT partner visoko specijalizovan, ima za cilj da automatizuje većinu ili, ako je moguće, sve procese u kompaniji. Kada se dođe do nivoa visoke automatizacije, obično dolazi i do povećanja obima posla jer se vreme za određene procese značajno skraćuje. Pored povećanja obima posla korisnicima se otvara mogućnost da svoje zaposlene, čiji su poslovni procesi automatizovani, preorijentišu na neke od pozicija koje su više okrenute ka profitu – core biznisu. Cilj automatizacije nije da bude skupa već da značajno poveća efikasnost preduzeća ili organizacije, kao i da ga redukuje rizik od nepredviđenih kriznih situacija.

Za popis izazova koji stoje pred kompanijama u nečemu što ne zovemo više digitalno doba, jer se digitalno podrazumeva, već nazivamo novo doba, trebalo bi nam mnogo više od jednog članka. Ono što je važno naglasiti je da priprema kompanije za nove i efikasnije načine poslovanja počinje odabirom pouzdanog IT partnera sa višegodišnjim iskustvom, koji pored toga ima i timsko  znanje i resurse za implementaciju i održavanje i najkompleksnijih IT sistema današnjice. Kada se stvari postave na ovakav način, uspeh je zagarantovan.

Tekst napisala: Katarina Smiljanski, Coming

 

UrbanStandard
UrbanStandard
Urban Standard, grupa entuzisata sa ciljem da prenesu neke od interesantnih vesti iz URBANE kulture. Sa osvrtom na muziku, it, ali i zivot oko nas.
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Dešavanja