Obaveštavamo vas da je film “KLIP”, rediteljke Maje Miloš osvojio još jednu nagradu! Na dvadeset i trećem Internacionalnom Filmskom Festival u Ljubljani,film “Klip” osvojio je nagradu za najbolji film, KINGFISHER Award!
Jasna je tinejdžerka koja živi okružena oskudicom beogradskih predgrađa. Otac joj je teško bolestan i besna je na sve i na svakoga, uključujući i sebe. Zaljubljena je u Đoleta, dečka sa kojim ide u školu, ali ni od tog odnosa ne dobija sve što bi želela. Turobnu svakodnevicu pokušava da potisne eksperimantisanjem u seksu, drogama i izlascima, sve vreme snimajući mobilnim telefonom sebe i ljude koji je okružuju. U tom surovom okruženju ipak se rađaju ljubav i nežnost.
Glavne uloge u filmu tumače Isidora Simijonović, Katarina Pešić, Sonja Janičić, Monja Savić, Jovana Stojiljković, Vukašin Jasnić i Vladimir Gvojić.
Rediteljska eksplikacije filma
Kroz prizmu prividno jednostavne, mladalačke ljubavne priče film Klip se bavi paradoksalnim sudarima nekontorlisane euforičnosti i agresije sa stanjima apatije i beznađa mladih generacija u Srbiji na početku XXI veka. Ogromna energija koju nose svi junaci filma, a posebno glavna junakinja, traži način da se ispolji, a da se time istovremeno zadovolje nepomirljive potrebe uklapanja i distanciranja od sredine u kojoj žive i da se u isto vreme prepozna i definiše sopstveni identitet.
Bes, destrukcija i autodestrukcija su ventili kroz koje na površinu izlazi ta energija, ali potpuno neočekivano, i za njih same, javlja se nežnost i empatija. Junaci su distancirani od svega što je socijalna forma i siva, jednolična, surova svakodnevica manifestujući to apatičnošću, koja često postaje i namerni stav, poza pred odraslima. S druge strane, njihov je doživljaj da je prava egzistencija pomerena u paralelni svet u kome postoji eksplozivna snaga koju ne mogu da kontrolišu.
Film postavlja pitanje da li je apatija proizvod potiskivanja i pomeranja energije u taj paralelni svet ili je proizvod društva u kome veliki broj ljudi oseća gubitak smisla i nade. Film je spoj lepote ljubavnih scena i surove realnosti, sveopšteg šunda kojim su junaci okruženi, lepršavosti mladosti i težine socijalnih i životnih problema s kojima ti mladi rastu s idejom bekstva, jer s tim ne žele i ne mogu da se nose. Oni žive u zatvorenom krugu iz koga ne mogu da izađu, a u isto vreme oni su uvereni da je prava sloboda u njemu.