Priča o kineskoj kompaniji Xiaomi (Sjiaomi) Technology je kao “bajka za štrebere”. Manje od godinu dana od osnivanja, ovaj tvorac smartfona vredi 4 milijarde dolara i ima bazu vernih obožavalaca poput Applea koji će izostati sa posla samo da bi čekali u redu da kupe nov proizvod prvog dana kad se pojavi u radnjama.

„Domaći mediji kažu da sam kineski Stiv Džobs”, kaže Lei u intervjuu za Reuters. „Smatram to komplimentom, ali ta vrsta poređenja donosi veliki pritisak. Xiaomi i Apple su dve potpuno različite kompanije. Xiaomi je zasnovan na interntu, ne radimo ono što radi Apple”. Xiaomi je već prodao 300.000 primeraka svog najnovijeg modela telefona, predstavljenog u oktorbu. Xiaomi phone 2 ima slične specifikacije kao Galaxy S3 i iPhone 5, ali najskuplji model se prodaje za oko 370 dolara, što je upola iPhoneove cene.
Za razliku od velikih domaćih smartfon igrača, kao što su Lenovo Group, ZTE Corp i Huawei Technologies, koji sarađuju sa operaterima da bi prodali veliki broj smartfona, Xiaomi većinu svojih telefona prodaje online i u malim serijama.

„Ne jurimo prodaju, jurimo zadovoljstvo mušterija. Uvek tražimo novi način da iznenadimo kupce”, kaže Lei. Njegova vizija ekskluzivnog brenda koji će ići „srednjim putem” i postepeno rasti a ne koji će da preplavi tržište odjednom, donela mu je finansijsku podršku drugih kompanija.
„Kina je zrela za sopstveni Apple, HTC ili Samsung”, kaže Hans Tung, partner u Qiming Venture Partners, kompaniji koja je podržala Xiaomi. „Zemlja je dovoljno velika, ima dovoljno korisnika mobilnog interneta i mobilnih telefona. Dakle, izgradnja sopstvenog mobilnog ekosistema zasnovanog na domaćem brendu i te kako ima smisla”.
Xiaomi je osnovan aprila 2010, prve telefone je počeo da proizvodi u oktobru 2011. a ove godine će prodati 7 miliona uređaja, daleko nadmašivši zacrtan cilj od 2 miliona. Kompanija je već profitabilna i očekuje se da će u 2012. ostvariti prihod o 2 milijarde dolara (uz neto profit od oko 200 miliona).
Izvor: B92










