Friday, November 22, 2024
HomeBlueI Kinezi iPhone za trku imaju

I Kinezi iPhone za trku imaju

Priča o kineskoj kompaniji Xiaomi (Sjiaomi) Technology je kao “bajka za štrebere”. Manje od godinu dana od osnivanja, ovaj tvorac smartfona vredi 4 milijarde dolara i ima bazu vernih obožavalaca poput Applea koji će izostati sa posla samo da bi čekali u redu da kupe nov proizvod prvog dana kad se pojavi u radnjama.
Osnivač Lei Jun oblači se kao Stiv Džobs (farmerke i crne majice) a stvorio je armiju fanova Xiaomijevih umereno skupih visokokvalitetnih smartfona oponašajući Appleovu marketinšku taktiku time što je oko svojih proizvoda obavio veo ekskluzivnosti. Pre osnivanja Xiaomija, 42-godišnji Lei je bio ključni investitor u vreme nastanka kineske internet scene. Rođen u gradiću Sjiantao (Xiantao), poznatijem po olimpijskim gimnastičarima nego po milijarderima tehnokratama, Lei odbija poređenje sa Džobsom, ali priznaje da je vizionar Applea bio njegova inspiracija.
„Domaći mediji kažu da sam kineski Stiv Džobs”, kaže Lei u intervjuu za Reuters. „Smatram to komplimentom, ali ta vrsta poređenja donosi veliki pritisak. Xiaomi i Apple su dve potpuno različite kompanije. Xiaomi je zasnovan na interntu, ne radimo ono što radi Apple”. Xiaomi je već prodao 300.000 primeraka svog najnovijeg modela telefona, predstavljenog u oktorbu. Xiaomi phone 2 ima slične specifikacije kao Galaxy S3 i iPhone 5, ali najskuplji model se prodaje za oko 370 dolara, što je upola iPhoneove cene.
Za razliku od velikih domaćih smartfon igrača, kao što su Lenovo Group, ZTE Corp i Huawei Technologies, koji sarađuju sa operaterima da bi prodali veliki broj smartfona, Xiaomi većinu svojih telefona prodaje online i u malim serijama.
Ta strategija malih količina stvara stalnu potražnju koja Xiaomiju daje besplatnu reklamu. Prva serija od 50.000 telefona puštena u prodaju 30. oktobra prodala se za manje od dva minuta. Lei, koji ima skoro 4 miliona sledbenika na kineskoj popularnoj mikroblogerskoj platformi Weibo, drži svoje kupce u stalnom iščekivanju jer svako malo objavljuje „mamce” o novim proizvodima.
„Ne jurimo prodaju, jurimo zadovoljstvo mušterija. Uvek tražimo novi način da iznenadimo kupce”, kaže Lei. Njegova vizija ekskluzivnog brenda koji će ići „srednjim putem” i postepeno rasti a ne koji će da preplavi tržište odjednom, donela mu je finansijsku podršku drugih kompanija.
„Kina je zrela za sopstveni Apple, HTC ili Samsung”, kaže Hans Tung, partner u Qiming Venture Partners, kompaniji koja je podržala Xiaomi. „Zemlja je dovoljno velika, ima dovoljno korisnika mobilnog interneta i mobilnih telefona. Dakle, izgradnja sopstvenog mobilnog ekosistema zasnovanog na domaćem brendu i te kako ima smisla”.
Xiaomi je osnovan aprila 2010, prve telefone je počeo da proizvodi u oktobru 2011. a ove godine će prodati 7 miliona uređaja, daleko nadmašivši zacrtan cilj od 2 miliona. Kompanija je već profitabilna i očekuje se da će u 2012. ostvariti prihod o 2 milijarde dolara (uz neto profit od oko 200 miliona).

 
Izvor: B92

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Dešavanja