U ovom članku naučićete: psihologiju mušterijinog nezadovoljstva, kako da napravite vrednost od mušterijinih žalbi, kako rešavanje mušterijinih primedbi može da stvori lojalnu mušteriju.
Većina poslova se fokusira na rešavanje problema kada se dese primedbe. Međutim do dobijanja primedbi treba dosta toga da se ispuni. Vaša mušterija mora da bude baš nezadovoljna da bi uložila energiju da se požali i da se ta žalba čuje. Zamislite da biznis upije svu tu energiju i da je pretvori u pozitivnu rezoluciju koja će generisati produktivni i trajan ishod.
– Kada je primedba slaba, ili nema neko naročito značenje, pomozite mušteriji da se izrazi, naučite je. Bićete zapanjeni uticajem, rešenje će se ogledati u njihovom samopoštovanju, raspoloženju i mentalnom zdravlju.
– Da bi se miušterija efektivno požalila, mora da izrazi svoje nezadovoljstvo pravim ljudima. Druga stvar je da mušterija mora da prevaziđe svoj strah i da shvati proces žalbe.
– Uočite razliku: “Cipele koje ste mi poslali su pogrešne veličine” i “Kompanija je grozna. Nikada više neću naručiti ništa od vas”. Složićete se da vam mnogo više znači žalba u kojoj je identifikovan problem.
– Žalbe su presudan izvor informacija o potencijalnim problemima sa proizvodom, uslugom ili procedurom koje može dovesti do smanjenog broja mušterija. Druga stvar, žalbe pružaju kompanijama šansu da isprave svoje usluge i da se zbliže sa mušterijom dok razgovaraju o tome. Kompanije koje pažljivo slušaju svoje mušterije će imati dobar pojam o mušterijinim potrebama i željama. Nakon toga oni žalbe mogu da iskoriste kako bi kreirali zadovoljnije mušterije.
– Veoma je važno dozvoliti mušteriji da završi svoju žalbu pa tek onda da se iznese izvinjenje, rešenje njihovih problema i praćenje reakcije kako bi se uverili da je mušterija zadovoljna. Praksa je pokazala da mušterije kojima su rešene žalbe postaju lojalnije kompaniji više nego što su bile pre uloženja žalbe.
– Prigovori i žalbe su dobre još i zbog toga što pružaju šansu kompanijama da mušterije detaljnije informiše o proizvodu i programu u cilju prodaje. Kompanije koje ne reše na pravi način primedbe ne samo da se izlažu riziku gubljenja mušterija već će i kreirati negativan glas o kompaniji.
– Kompanija treba da se uvek bavi postizanjem odlične tehnike za prevazilaženje primedbi umesto da broji zadovoljne korisnike.
Dato nam je dva uha i jedna usta, da bismo slušali duplo više od onoga što izgovorimo.
Tekst je sasvim na mestu!
Mora se izići maksimalno u susret mušteriji,
jer samo tako možeš napredovati u biznisu!