Posećivanje Facebooka, Twittera i drugih društvenih mreža i foruma činilo je 22 odsto od svakog sata koji je korisnik proveo za računarom prošle godine, u poređenju sa 25 odsto u 2011.
Servisi poput YouTube, s druge strane, uzeli su nešto više našeg vremena, pa su korisnici prošle godine proveli 15 odsto od sata svog vremena za računarom pretražujući ih, za razliku od 13 odsto 2011. Informativni sajtovi takođe su popravili posećenost i privukli pet odsto više pažnje, u poređenju sa četiri odsto pretprošle godine.
Džejms Mari, menadžer za digitalni marketing firme Experian koja je organizovala istraživanje o tome kako izgleda naš internet dan, kaže da neki su trendovi možda posledica povećane upotrebe smartfona i tableta. Kao i društvene mreže, mejlovi su zauzeli manje vremena provedenog na internetu, budući da ljudi sada brzo mogu da obave sve što im je potrebno sa bilo kog mesta. Podaci Experiana ne uključuju vreme provedeno na internetu putem 3G i 4G.
“Korisnici menjaju ponašanje na internetu, pa se veliki broj poseta obavlja u pokretu, a to naročito važi za društvene medije i mejlove”, kaže Mari.
Facebook se trudi da se probije među ciljnom grupom koja internet koristi uglavnom preko smartfona i drugih prenosnih uređaja. Nedavno je predstavio softver Facebook Home, dizajniran da svaki Android uređaj pretvori u “Facebook telefon”. Podaci u istraživanju kompanije Experian prikupljeni su praćenjem online aktivnosti 25 miliona korisnika širom sveta.
Izvor: B92