U modernom umreženom društvu, gde pažnja korisnika neprestano i nesvesno kruži između fizičkog sveta i interneta, uskoro će postati besmisleno pričati o online-u i offline-u kao zasebnim celinama.
Broj korisnika interneta naglo se povećava na svim platformama. 40 odsto korisnika mobilnih telefona povezuje se na internet pre ustajanja iz kreveta. Takođe, konstantan porast upotrebe aplikacija za kupovinu počinje da menja kupovne navike potrošača. Ovaj novi vid kupovine koji predstavlja spajanje klasične kupovine sa online segmentom je nazvan in-line kupovina.
Istraživanje koje je sproveo Ericsson ConsumerLab u saradnji sa Future Studies institutom u Kopenhagenu, nazvano „Uvid u kupovne navike potrošača“, oslanja se na podatke prikupljene u Sjedinjenim Američkim Državama u toku 2012. godine. U njemu se ističe da četiri od deset korisnika pametnih telefona svoje uređaje koristi za obavljenje manjih transakcija, skeniranje kodova proizvoda ili prikupljanje promotivnih kupona. Prema rezultatima istraživanja, korisnici pametnih telefona su više zainteresovani za online kupovinu nego korisnici običnih telefona.
In-line kupovina predstavlja fenomen koji su stvorili sami potrošači u želji da spoje najbolje strane kupovine u prodavnicama i online ekvivalentima. Korisnici žele da vide, osete i probaju proizvode, a da istovremeno imaju pristup informacijama o tom proizvodu i cenama sličnih proizvoda, a sve to bez čekanja u redovima prilikom kupovine.
„Korisnici žele aplikacije koje kupovinu čine jednostavnijom isto kao što žele pristup internetu bilo kad i bilo gde. Oni žele mogućnost da kupuju čim se ukaže potreba. Trgovci treba da razumeju i ispune ovu potrebu ako žele da budu uspešni u godinama pred nama“, rekao je Majkl Bjorn, šef istraživanja u Ericsson ConsumerLab-u.