Jedini način da radite ono što volite je da zavolite svoj posao, tvrdio je Stiv Džobs. Ako ste nezadovoljni poslom, a zbog krize ne možete da ga promenite, promenite stav prema njemu. Za početak svako jutro srdačno pozdravite kolege, uspostavite kontakt očima i osmehnite im se jer osmeh je zarazan.
– Pozdravi “uživo” uvek su bolji od onih virtuelnih, putem mejla ili četa – kaže psiholog Dženifer Bank.
Iako ne možete da utičete na raspoloženje šefa ili na kolegu koji uvek glasno razgovara telefonom, postoji nekoliko načina kako svaki radni dan možete da učinite srećnijim.
Na radnom mestu se okružite stvarima koje volite. Na sto stavite slike prijatelja i porodice, a izbacite sve što ne koristite ili vam jednostavno nije lepo. Svakoga dana ukradite minut ili dva samo za sebe. Zatvorite oči i sanjarite. Zamislite da ste na tropskoj plaži ili omiljenom mestu za odmor, pa nekoliko puta duboko udahnite.
Stručnjaci tvrde da su zaposleni koji sanjare kreativniji, pa kad vam misli odlutaju, možete doći do jedinstvenih ideja koje možete da upotrebite za obavljanje zadataka na poslu. A kako biste ugođaj na poslu učinili što ugodnijim, čavrljajte s kolegama.
– Pitajte kolege koji su im najdraži filmovi i šta najradije slušaju, pa upotrebite to kada sledeći put čujete nešto o omiljenom glumcu svoje koleginice kako biste započeli razgovor – kaže dr Larina Kase sa Univerziteta u Pensilvaniji, i dodaje da će se tako svi oko vas osećati bolje.
Smejte se što više! Osmeh je zarazan
- Kad imate loš dan na poslu, prisilite sebe da se smejete. Mnogi misle da je smeh posledica sreće, ali mozak zapravo možete “zavarati” da misli kako ste srećni. Osmeh je zarazan pa će se i kolege nasmejati.
Nikad nemoj da obećavaš ako ne možeš da izvršiš
- Nekada je dobro biti entuzijasta i izaći izvan okvira svojih poslovnih obveza, ali obećavanjem nečega za šta niste sigurni da ćete vi ili vaš tim uspeti da izvršite idete do propasti i razočarenja. A nakon toga šefovi više neće moći da se uzdaju u vas jer previše obećavate.
Zapamtite da ste vi krojač svoje sreće
- Istina je da se na nekim radnim mestima nećete osećati dobro, ali ta odgovornost je i na vama. Sami sebi dugujete to da izvučete najbolje iz onog posla ili zadataka koje trenutno obavljate.
Ne brinite se o tome što drugi misle o vama
- Šefu ne možete da čitate misli, a ne možete ni kolege priključiti na detektor laži kad s njima razgovarate. Iskreno, ne možete da znate što neko stvarno misli o vama. Samo gubite vreme i energiju pokušavajući to da otkrijete, pa se radije usredsredite na to da što bolje radite svoj posao.
Podignite ruke uvis
- Stručnjaci za jogu veruju da se sav stres, depresija i negativna energija skupljaju u predelu pazuha. Podignite ruke uvis, istegnite se i izdahnite. Nakon toga osećaćete se mnogo bolje.
- Osim toga, trebate se suočiti s izazovima. Dostići ćete vrhunac motivacije ako se nađete u situaciji koja će vas naterati da izađete iz okruženja u kojem se osećate najugodnije. Svakog dana ponovite sami sebi zašto ste zapravo tu, i ohrabrite se. Recite: “Ovo je samo privremeno”, ili “Trudim se za nešto bolje”.
- Zapamtite da ćete sigurno naučiti nešto novo i ponavljajte sebi da je posao samo trenutna stvar, kao i da ćete uživati u njemu dok možete. Tako ćete se lakše nositi sa stresom, a negativno okrenuti na pozitivno.
- Na primer, ako ste nešto pogrešili, recite sami sebi: “Sad znam, pa sledeći put neću pogrešiti”. Isto tako, zapitajte se na koji način doprinosite drugima. Primera radi, lekari doprinose zdravlju, a učitelji deci znanjem omogućavaju bolju budućnost.
Provedite što više vremena na nogama
- Ljudi koji mnogo sede osim zdravstvenih smetnji osećaju se tromo i depresivno. Na nogama provedite barem dva sata na dan i osećaćete se energičnije, tvrde stručnjaci. Prošetajte barem 20 minuta.
Iskoristite dan i prestanite da se žalite
- Možda se osećate kao da imate premalo vremena za obavljanje svih obveza na poslu i da vam treba mnogo više, ali istina je jednostavna – kad dan počne, imate vremena kao i svi drugi. Niko nije dobio više od vas, zato prestanite da se žalite – jednostavno ne pomaže.
Ako nešto možete da promenite, učinite to
- Mržnja je emocionalni parazit koji će vam pojesti svu energiju i zdravlje. Ako nešto ne valja i to možete da promenite, preduzmite nešto. A ako ne možete ništa da preduzmete, onda jednostavno zaboravite.
Ne morate da “pobedite” u nesuglasici
- S nekim kolegama se ne isplati svađati se. Neke bitke jednostavno nisu toliko vredne da se u njima borite jer je lakše dopustiti da nečija druga bude poslednja. “Pobeda” u nesuglasici zapravo nije bitna, nego su važni ljudi koji u njoj učestvuju, kao i izvlačenje što boljeg zaključka.
Ne upoređujte se s kolegama s posla
- Svi počinjemo sa drugačije pozicije i idemo svojim putem. Nikad ne znate u kom smeru drugog može odvesti njegov put, pa se zato s njima nemojte upoređivati i nemojte biti ljubomorni.
Ne tražite potvrdu za dobar posao
- Razmislite o svojim veštinama i onome što vas interesuje, pa pronađite nešto gde te veštine možete upotrebiti i radite to kad god možete. Isto tako, ne tražite uvek potvrdu za dobro obavljen posao jer na kraju ipak uvek i sami znate ako ste nešto obavili dobro ili loše.
Usredsredite se samo na svoja razmišljanja
- Iako je nekada važno znati opšte informacije poput stanja u ekonomiji ili na tržištu za koje radite, trebalo bi da se usredsredite na ono na šta stvarno možete da utičete. Dakle, vaše misli i delovanje.
Svi zajedno proslavite uspeh kolege
- Dajte priznanje kolegama kada to zasluže. Ako to ne učinite, osećaćete se odbačeno, pa neće biti tu za vas kada vam budu bili potrebni. U poslovnom okruženju svi zajedno bi trebalo da slavite nečiji uspeh i tako stvorite potrebnu prijateljsku atmosferu na radnom mestu.
Saveti za bolje raspoloženje na poslu
- Ne trošite energiju na ogovaranje ako ne želite da i o vama pričaju
- Dođite deset minuta ranije kako biste se pripremili za predstojeći dan
- Šalite se na vlastiti račun, tako ćete izgledati moćnije i privlačnije
- Neka vam posao ne bude sve na svetu
- Zapamtite da ništa nije večno, koliko god loša situacija bila, proći će
- Očistite radno mesto
- Zapišite sve šta želite da postignete i kad vam je nepodnošljivo – pročitajte
- Obvezno napravite pauzu i izađite na svež vazduh
- Naučite da se nosite s porazima i uvek imajte na umu zbog čega radite
- Prvo obavite najteže zadatke
Izvor: Blic-Žena