Regionalna konferencija jugoistočne Evrope o elektronskim komunikacijama, 10. Telekom Arena, na kojoj je više od 100 stručnjaka iz oblasti telekomunikacija iz regiona razgovaralo o stanju u ovoj oblasti, restrukturiranju preduzeća, srpskim regulatornim izazovima, propisima Evropske unije i razvoju novih usluga, održana je danas u Beogradu u organizaciji Infoarene.
Konferenciju pod pokriviteljstvom Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija i Republičke agencije za elektronske komunikacije, otvorila je Irini Reljin posebna savetnica potpredsednika Vlade Republike Srbije.

Tomislav Gavazzi, direktor Infoarene, napomenuo je da Telekom Arena platforma za industriju telekomunikacija, koja može biti iskorišćena kao prilika da se unapredi stanje u ovoj oblasti u Srbiji i regionu.

Milan Janković, direktor Republičke agencije za elektronske komunikacije, rekao je da ukupan prihod tržišta telekomunikacija u Srbiji 1,54 milijarde evra, a učešće u bruto domaćem proizvodu oko šest odsto, kao i da je ovo tržište uprkos krizi stabilno.
Prema njegovim rečima, ulaganje u razvoj širokopojasnog pristupa je od velikog značaja, posebno razvoj nacionalne širokopojasne mreže koja može dovesti do povećanja produktivnosti, porasta BDP-a, otvaranja malih i srednjih preduzeća i novih radnih mesta, a za to može biti iskorišćena postojeća infrastruktura Srbije.

„Formiraju se nova pravila igre, nošena na četiri ključna trenda koja oblikuju telekom industriju: promena korisničkog mentaliteta, pritisak na tradicionalno telekom poslovanje, ulazak na nova tržišta i promena poslovnih modela. Telekomunikacijske kompanije u svetu su se okrenule novim tržištima. Pri tom im je u centru pažnje najviše ICT tržište, mediji i finansijske usluge. S druge strane, fokus na operativnu uspešnost je u punom mahu u industriji, što se vidi i iz evolucije troška po korisniku koji iznosi u proseku 7 odsto. U novom okruženju pružanje osnovnih komunikacijskih usluga pada u drugi plan, ali se kompanijama otvara prostor za razvoj upravljanja platformi sa ponudom najrazličitijih usluga. Ključ je približiti se sve zahtevnijem i izbirljivijem korisniku i pružiti mu ono što želi, a telekomunikacijske kompanije imaju potrebne alate”, rekao je Derča.

Direktori regulatornih poslova kompanija Telekom, Telenor i Vip mobile, Slobodan Terzić, Daniel Šušnjar i Vera Nikolić, kao i Milan Janković, direktor Ratela na panelu o regulatornim izazovima, dosta pažnje posvetili su upravljanju elektronskom infrastrukturom u vlasništvu Srbije, budućnosti novih operatora, prenosivosti brojeva, komunikaciji strojeva/uređaja (M2M), državi kao operatoru elektronske komunikacijske infrastrukture u svom vlasništvu, nelojalnoj konkurenciji i razvoju širokopojasnog pristupa Internetu.

Tehnička opravdanost ulaganja u svetlovodnu mrežu i LTE, nove platforme i usluge, regulatorni izazovi u gradnji mreža s novom tehnologijom, upravljanje iskustvom korisnika bile su teme o kojima su polemisali Filip Banković, direktor tehnike, Telekoma, Damir Bartolin, direktor Sektora za multimedijski inžinjering, Odašiljači i veze (OiV) iz Hrvatske, Dejan Kastelić, direktor tehnike Vip mobile i Ana Samardžić, direktorka tehnike za Srbiju, BiH i Crnu Goru kompanije Huawei.










