Thursday, April 25, 2024
HomeBlueBiznisPoslovni BONTON, šta je to i zašto je važan ?

Poslovni BONTON, šta je to i zašto je važan ?

Biznis i poslovni Bonton, da li je stvarno bitan ili jednostavno stvar navike i želje da se komunikacija sa partnerima, novim ili sadašnjim,  svede na učitiv nivo bez obzira na sve ostale detalje.

U biznisu, koliko god mislili da ste uspešni ili dobri, većinom će Vas ljudi ceniti prema ponašanju

Kada se nađete u grupi poslovnih ljudi, videćete i sami koliko je bitno da poznajete Bonton u poslovnim odnosima.

U današnje vreme postoje i neka druga “mekša” pravila, koja nam diktiraju nove generacije, profesionalna poslovna osoba uvek će se držati poslovnog bontona i tako se izdvojiti od ostalih na tržištu. No koliko su nam zapravo poznata pravila poslovnog bontona?

Upoznavanje i predstavljanje

Neka od osnovnih pravila koje svi često zaboravimo su, kako se upznajemo ili kako predstavljamo druge osobe u našem prisustvu.  Osnovno pravilo koje se primenjuje da se muškarac uvek prvi predstavlja ženi, a ukoliko on sedi, treba da ustane.

U slučaju da je muškarac na višoj hijerarhijskoj lestvici, onda se žena prvo predstavlja muškarcu. Takođe ovo pravilo se koristi i kada se mlađe osobe predstavljaju starijima.

Prilikom upoznavanja bitno je upamtiti imena i treba voditi računa o “ličnom prostoru”. Lični prostor jako je važan i upravo o njemu treba voditi računa. Uobičajeni prostor na kojem započinjemo poslovne razgovore je od 60 do 120 cm.

Prilikom rukovanja veoma je bitan pravilan stisak ruke,  on ne nikako nesme biti prejak, ali ni preslab, potrebno je da je čvrst ali nepreterati. Takodje je bitno prilikom rukovanja,  gledajte osobu sa kojom se rukujete u oči i netresite ruku.

Kada govorimo o tome ko kome pruža ruku onda to starija osoba čini prva pružajući ruku mlađoj osobi. Žena pruža ruku muškarcu, ali se ženi ostavlja mogućnost odabira načina pozdravljanja – rukovanje, osmeh ili klimanje glave. U slučaju da ulazite u prostoriju, vaša je dužnost da prvi pozdravite prisutne. Ako starija osoba (po godinama ili hijerarhiji) predloži, možete preći na oslovljavanje ličnim imenom, npr. “gospođo Marija” ili samo ličnim imenom.

Kod profesionalnih odnosa, u institucijama s čvrstom podelom po statusu i hijerarhiji, najčešće ćete oslovljavati po zanimanju ili funkciji, recimo “gospodine profesore” ili ako je osoba mlađa, samo “profesore” ili samo “direktore”. Ako se nađete u situaciji da se obraćate većem skupu, redosled oslovljavanja biće s “dame i gospodo”. Na simpozijumima i skupovima posvećenim jednoj profesiji, možete se obratiti s “poštovane kolege” ili ako se obraćate jednoj osobi s “kolega”.

Poslovna pisma, e-mailovi

Kod e-mailova i pisanja istih oslovljavanje počinjete s “Poštovani gospodine (ime)”, “Poštovani gospodine direktore” ili samo “Poštovani”. Tituliranje je deo bontona koji se može raditi samo prema funkciji koju neko obavlja ili prema stupnju stručne spreme.

Sadržaj poslovnog pisma

Poslovna pisma često znaju biti ili predugačka ili loše formulirana. Pre pisanja poslovnog pisma razmislite o tome šta želite da napišete, kome pišete i kakvu mu poruku želite preneti.

Poslovno pismo sastoji se od:

uvodne rečenice (“poštovani gospodine” / “poštovana gospodo”)
uvoda (navodi se razlog pisanja pisma)
sadržaja/poruke (navodi se predmet ili razlog zbog kojeg se pismo piše)
završetka (izražava se nada da će se posao sklopiti ili slično)
pozdrava s potpisom.

Telefonski razgovor

Kada počinjete telefonski razgovor obavezno se predstavite i trudite se da razgovor bude što efikasniji i kraći.Ukoliko Vam se osoba koju zovete nejavlja, nemojte ostavljati da telefon previše zvoni , 3-5 puta je max,  pogotovo ako zovete na mobilni jer će osoba imat vaš broj i znaće ko ju je zvala.

Na telefon se nemojte javljati nervozni, ljutiti ili neraspoloženi. Ugodnije je kada je s druge strane osoba koja zvuči toplo i ugodno. U telefonskom razgovoru pripazite na to da razgovetno pričate i da ne govorite prebrzo ili presporo. Pristojno je uzvratiti poziv ako niste stigli da odgovorite na njega i ne dopustiti da nas neko beskonačno dugo čeka na telefonu.

Nikako nemojte primati pozive u prisustvu druge osobe, a ako to činite onda se izvinite. Isto vredi u slučaju ako ste nazvali pogrešan broj. Izvinite se na smetnji. I još jedno pravilo: onaj ko je prvi zvao treba prvi i da završi razgovor.

 

UrbanStandard
UrbanStandard
Urban Standard, grupa entuzisata sa ciljem da prenesu neke od interesantnih vesti iz URBANE kulture. Sa osvrtom na muziku, it, ali i zivot oko nas.
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Stefan on Dva od jednom
Zorana on USB meda!
Slobodan on Multi mališan!