Američka nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja (NHTSA) razrađuje propise koji će obavezati proizvođače automobila da u hibridna i električna vozila instaliraju uređaje za simulaciju zvuka motora.
Ovi propisi će se pojaviti u zakonu o zaštiti pešaka (Pedestrian Safety Act), koji će biti pripremljen do jula 2012, objavila je NHTSA.
Američke vlasti smatraju da je ovaj novitet neophodan kako bi se pešaci upozorili na približavanje automobila, koji su zbog karakteristika svojih motora praktično nečujni. Na ovaj način smanjiće se broj udesa u kojima učestvuju pešaci.
Na ovu opasnost kod električnih i hibridnih automobila je 2009. upozorila japanska grupa istraživača sastavljena od naučnika, vozača, predstavnika saobraćajne policije i autokompanija, kao i slabovidih osoba. Tokom istraživanja je zaključeno da ekološki automobili mogu da predstavljaju opasnost za pešake, bicikliste i invalide. Istraživačka grupa je predložila da svi električni automobili i hibridi prinudno budu opremljeni zvučnim uređajima, ali japanske vlasti nisu prihvatile tu inicijativu.
Na potrebu da hibridna i električna vozila budu dopunjena generatorima zvuka ukazalo je 2010. i ministarstvo saobraćaja Velike Britanije. Članovi Evropske komisije su obećali da će razmotriti pitanje bezbednosti nečujnih automobila, ali do sada nisu usvojene nikakve preporuke koje bi obavezale proizvođače da ozvuče svoja kola.
Autokoncerni su, međutim, počeli samostalno da razvijaju zvučne uređaje. Tako je kompanija “Lotus” u martu 2010. predstavila sistem koji imitira zvuk motora sa šest ili 12 cilindara, a koji se čuje u automobilu i van njega. Od avgusta iste godine, “Tojota” je počela da model “prius” za japansko tržište kompletira generatorom zvuka motora. Kompanija “Ford” je prošlog meseca na svojoj fejsbuk stranici pokrenula glasanje za najbolji zvuk za novi električni model “fokus”, čija će prodaja u Sjedinjenim Američkim Držvama početi do kraja 2011.