Pre 28 godina „Tron“ je stigao u bioskope i pomerio granice filmskog stvaralaštva, ali zbog nekih okolnosti tu činjenicu nisu odmah svi primetili. Jedna od okolnosti je godina u kojoj se film pojavio, 1982, u kojoj je bioskopsku dominaciju imao Spielbergov „E.T. Vanzemaljac“. Međutim, „Tron“ je prošao sa odličnim prijemom kod iskrenih filmofila i priča o tom filmu se širila godinama zahvaljujući obožavaocima, tako da su i mlađe generacije doživele film sa istim emocijama.
Film je probio mogućnosti tadašnjeg korišćenja kompjuterske tehnologije u kreiranju snimaka čime je, pa iako to današnjim gledaocima ne izgleda spektekularno, utabao put stvaranja nekih fenomenalnih filmskih ostvarenja. John Lasseter, guru Pixar-a, je jednom rekao da bez „Trona“ ne bi bilo ni „Priče o igračkama“ (Toy Story) što dovoljno govori o uticaju filma na kasnije produkcije.
Oba filma su napravljena korišćenjem stereoskopske ili 3-D kamere. Specijalne efekte za nastavak je uradila kompanija „Digital Domain“. Cliff Plumer, prvi čovek te kompanije, kaže da mnogi filmovi govore da su koristili 3-D kamere, ali su ustvari snimani dvodimenzionalnim kamerama i tek onda obrađeni u 3-D tehnologiji. Takav slučaj nije sa filmom „Tron Legacy“.
3-D kamere su mnogo zahtevnije jer uvećavaju svaku grešku i nepravilnost u filmu, pa je tako bilo mnogo mnogo potencijalnih vizuelnih grešaka koje su se ticale karaktera po imenu Clu. Filmska ikona Jeff Bridges reprizira svoju ulogu, ali lik u filmu je još uvek u svojim tridesetim, dok je Jeff prevalio šezdesetu godinu. Jeff je imao dublera za telo i prvo su snimane scene sa dublerom. Posle toga su snimane scene sa Jeffom gde je inovativni sistem kamera pratio 52 markera na njegovom licu, a uvećani skener njegovog lica je reflektovao svaki delić glume.
Treća stavka u snimanju je kompjuterski generisana glava Clu-a. U 3-D tehnologiji nema mesta greškama i propustima, jer ako glava ne bude perfektno izravnana sa telom kadar neće izgledati savršeno. Fusion 3-D sistem kamera, koji je koristio James Cameron za svoj hit „Avatar“, je unapređen i razvijena su nova sočiva, a takođe je izmišljen i novi tip kostima za glumce u stilu „Tron svetlećih odela“.
Digital Domain je takođe koristio usluge drugih tehnologija da bi film izgledao perfektno. Autodesk design softver jer koršćen da bi se stvorili motori i objekti, a takođe i animirani likovi. Snimani su pokreti ljudi i korišćeni za sinhronizaciju pokreta animiranih likova.
Snimanje filmova kao što je „Tron Legacy“ je veliki poduhvat i kada je reč o podacima. Ogromna količina podataka se merila u petabajtima. 18000 kompjutera je oblikovalo filmske likove, što je zahtevalo što je zahtevalo tehnologiju visokih performansi u specijalnim istraživačkim laboratorijama. Digital Domain je koristio Hewlett-Packard servere i radne stanice i NetApp-ove sisteme da bi mogao da završi ovako zahtevan poduhvat.
Režiser filma Joseph Kosinski je rekao da je koristio Sony-jeve 3-D kamere za snimanje, a 800 kostima sa iluminacijom za glumce je izradila firma iz Minesote. Ti kostimi su specifični po tome što svetle na ekranu, a svaki lik iluminacijom osvetli sledeceg. Tako svi likovi svetle na ekranu, a to je bio i esencijalni element prvog dela filma. Režiser je želeo da odela budu stvarna, a ne oblikovana kompjuterskim tehnologijama, pa je to bio još jedan zahtevan poduhvat za produkciju. Ispostavilo se da je ta inovacija bila izuzetno velika jer je bilo komplikovano ugraditi baterije, elektroiluminacijska svetla i daljinsku kontrolu u odela.
Nastavak nije mogao da prođe ni bez čuvenih svetlosnih motora (Lightcycles) jer su oni važan deo Tron mitologije. Ali u novom filmu motori eluju impresivnije i njihovo kretanje i manevar su poboljšani. Jedan od top detalja u filmu je i trka deset motora na višespratnoj stazi. Uzbuđujuća brzinska koreografija u 3-D prezentaciji nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Tim koji je stvarao svetlosne motore nije želeo da ti motori budu nadrealni već, kako kažu, „da klinci stvarno požele da provozaju jedan od njih kada se vrate iz škole. Imali smo mnogo ludih ideja, ali smo odbacili neke od njih upravo zbog realističnijeg pristupa“.
Kontakt: Taramount film, www.taramountfilm.com