Korisnici električnih bicikala učetvorostručuju pređenu distancu u roku od šest meseci
Norveška studija otkrila je da su kupci e-bicikala više nego udvostručili upotrebu bicikla za prevoz i vozili u proseku 9,2 km dnevno u poređenju sa 2,1 km pre kupovine e-bicikla.
U daljem razotkrivanju stava da e-bicikli „varaju“, nova longitudinalna studija otkrila je da korisnici e-bicikala nesumnjivo više pedaliraju, a manje voze automobile. Istraživači su otkrili da je među učesnicima koji su kupili e-bicikl ukupan broj putovanja biciklom u poređenju sa drugim načinima prevoza porastao sa 17% na 49%, a njihova prosečna dužina vožnje (pređeni put) dnevno više nego se učetvorostručila.
Istraživači su rekli da su neka ranija istraživanja upotrebe e-bicikala često bila kratkoročna i da su učesnici iznajmljivali bicikle tokom testnog perioda. Drugi su bili retrospektivni i uključivali su učesnike koji su izveštavali o svojim nivoima aktivnosti ili su samo u jednom trenutku upoređivali e-bajkere sa redovnim korisnicima bicikala.
Podaci iz ove studije prikupljeni su tokom šest meseci kako bi se utvrdilo da li su dobre navike ostale među onima koji su se odvažili i kupili sebi e-bicikl. ispostavilo se da su pozitivni rezultati prethodnih ispitivanja naglašeno potvrđeni tokom dužeg vremenskog perioda, pri čemu su vlasnici e-bicikala povećali upotrebu bicikla sa 2,1 kilometra na 9,2 kilometara dnevno u proseku tokom vremena.
Takođe je došlo do velike promene u broju putovanja biciklom u poređenju sa drugim načinima prevoza kao što su vožnja, šetnja ili javni prevoz, pri čemu je grupa vlasnika e-bicikala odvozila 49% svih putovanja e-biciklom u poređenju sa 17% pre njihove kupovine.
U poređenju sa tim, grupa koja je bila (samo) zainteresovana za kupovinu e-bicikla, ali je i dalje koristila klasične bicikle, pokazala je vrlo malu promenu u ponašanju tokom istog perioda: „Rezultati pokazuju da je velika promena u biciklizmu koju smo prethodno utvrdili u istraživanju, nastala kod stvarnih kupaca el. bicikala. Promena udela u biciklizmu je nešto veća nego što je bila kod kratkoročnih korisnika, što pokazuje da uzrok promene aktivnosti kod korisnika-vlasnika e-bicikala nije samo efekat novog proizvoda “, rekli su istraživači.
Studija zaključuje da e-bicikli sve više postaju „suštinski deo gradskog transportnog sistema“ i čini se da je veća verovatnoća da će ljude preusmeriti od korišćenja motornih vozila nego bicikli bez pogona.
Istraživači dodaju: “Naši rezultati potvrđuju prethodne studije, ali pružaju više kontrolisanih podataka o promeni ponašanja sa upotrebom el. bicikala nego što je ranije pokazano. Ljudi koji kupuju e-bicikl imaju više nego dvostruko povećanje upotrebe bicikla za svakodnevna putovanja.