Friday, April 19, 2024
HomeBlueBiznisKaizen – metoda zdravih poslovnih navika

Kaizen – metoda zdravih poslovnih navika

Od kada je čovek spoznao sebe i evoluirao u biće koje žele ići napred u bolje sutra, tako je kao logičan sled njegovog emotivnog i psihološkog uzdizanja došlo i postavljanje ciljeva – malih i velikih. Psihologija kaže da čovek bez ciljeva nije potpun, dok sociologija ističe čoveka sa jasno definisanim ciljevima kao uspešnu jedinku.

Kako na privatnom, tako i na poslovnom planu postavljanje ciljeva je nužno kako bi se išlo napred i kako bi pogled u budućnost bio smislen – poručuju čelni ljudi domaće kompanije Tecor Consulting. Međutim, ponekada i dobro definisani ciljevi sa jasnim smernicama ka ostvarivanju ne donose rezultate koje bi želeli. Tu na scenu stupa Kaizen metoda.

Kaizen ili kako bi lepše rekli – metoda novih navika nastala je u Japanu. Čine je dve reči ²kai² (promena) i ²zen² (mudrost), a osmislio je Masaki Imai, teoretičar ponašanja u organizaciji i savetnik za menadžment, čovek koji veruje kako je ova filozofija podjednako uspešna i primenjiva i u poslovnom i privatnom životu.

Masaki kaže da je na privatnom polju dovoljna samo jedna minuta dnevno da promenimo svoje navike i našem životu udahnemo bolje sutra. Suština je u tome da se ta ²revolucionarna minuta² sprovodi svakog dana u isto vreme. Deluje pomalo čudno, ali u praksi zaista radi posao. Na primer – svakog dana u isto vreme odvoji se jedan minut za učenje ili čitanje knjige – ni sekunda više, ni sekunda manje. Nakon nekog vremena to će postati stvar rutine, a i zabavno je pa se lako može dogoditi da se satima ostane uz knjigu ili kraj Venove zbirke zadataka rešavajući zadatke.

Kaizen u poslovnom svetu

Kaizen metoda u poslovnom svetu ima malo drugačije značenje i poznata je kao metoda konstantnog poboljšanja. Šta to znači u praksi? Ideja je da je sprovode svi zaposleni na svim nivoima svakog dana. U početku moguće je da ista ne dovede do nekih rapidnih pomaka, ali vremenom ako se pravila striktno poštoju rezultati su zaista impresivni. Poboljšanja se mogu videti gotovo u svim segmentima, od proizvodnje i kvaliteta, do servisiranja i rukovođenja ljudskim resursima u jednoj kompaniji. Kao krajnji rezultat imamo povećanje likvidnosti poslovnog okruženja i logično profita. U modernom poslovanju danas je nezamislivo ići napred bez potpore u vidu Kaizen metode – implementirane na svim nivoima.

U poslovnom okruženju Kaizen metoda se bazira na sledećim postulatima:

– Dobri procesi donose dobre rezultate,
– Sam pogledaj, analiziraj i shvati trenutnu situaciju,
– U govoru koristi podatke, u upravljanju činjenice,
– Preduzmi mere da otkloniš prave uzroke problema,
– Radi u timu,
– Kaizen znači posao za sve,
– Ali i još mnogo toga!

U praksi Kaizen metoda se pokazala kao jedna od najefikasnijih uz minimalan trošak implementacije. Ako se postavljeni principi poštuju rezultati neće izostati – to je sigurno. Uostalom parola Kaizen metode jeste – “Nijedan dan u kompaniji ne sme da prođe bez nekih poboljšanja.”

UrbanStandard
UrbanStandard
Urban Standard, grupa entuzisata sa ciljem da prenesu neke od interesantnih vesti iz URBANE kulture. Sa osvrtom na muziku, it, ali i zivot oko nas.
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Stefan on Dva od jednom
Zorana on USB meda!
Slobodan on Multi mališan!