Saturday, April 20, 2024
HomeBlueBiznisOnlajn kupovina u Srbiji nesumnjivo raste, a oko 2,2 miliona građana na...

Onlajn kupovina u Srbiji nesumnjivo raste, a oko 2,2 miliona građana na taj način je kupovalo.

Oko 70 odsto korisnika platnih kartica u Srbiji nabavlja robu i usluge posredstvom interneta, pokazuje regionalno istraživanje.

Kako je istaknuto, od toga, 44 odsto potrošača obavlja online kupovinu par puta mesečno, 45 odsto to čini par puta godišnje, dok sedam odsto kupuje preko interneta nekoliko puta nedeljno.

Glavni razlozi kupovina preko web-shopa

Kao glavne razloge za trgovinu putem interneta kupci ističu uštedu vremena, sigurnost, brzinu, uštedu novca i praktičnost, veliki izbor, zatim činjenicu da za kratko vreme mogu da pronađu i uporede razne ponude.

Više od dve trećine navelo je da bi ih besplatna isporuka podstakla da u budućnosti više kupuju preko interneta, a kao prednosti 61 odsto potrošača ističe i niže cene, a 56 odsto njih kao razlog navodi popuste.

Neki proizvodi su dostupni samo putem interneta, dok u isto vreme online nabavka omogućava veći izbor proizvoda i usluga.

Povoljnost su i domaći ili strani sajtovi koji povezuju potrošače i prodavce, kao i ugodnost kupovine iz sopstvenog doma ili druge lokacije po izboru.

Oko 76 odsto potrošača najčešće koristi pametni telefon za online kupovinu, dok 45 odsto njih upotrebljava laptop, a 32 odsto desktop kompjuter.

Šta se najviše kupuje u Srbiji preko web-shopa?

Odeća i obuća su artikli koji se najviše kupuju online, što čini 65 odsto ljudi, dok 37 odsto njih plaća račune za komunalije putem interneta, a po 31 odsto nabavlja male kućne aparate i kozmetiku i preparate za negu lepote.

U poslednje vreme se beleži rast kupovine prozivoda za osguranje novca ili vrednih predmeta, kao i kancelarijski materijal i predmeti koji se često koriste u radnim sredinama.

Kod proizvoda za osiguranje vrednih predmeta ili novca najviše se biraju kućni i kancelarijski sefovi, vlasnici apartmana i soba često kupuju tzv. hotelske i male sefove zarad bolje sigurnosti svojih gostiju.

Po pitanju kacelarijskog materijla, preko web-shopa kupuje se oprema za štampače, a često se i on-line zakazuju termini popravke, instalacije ili se rezervišu gabaritni ili poručeni proizvodi koji su u procesu slanja ili spravljenja.

Ljudi često žele da budu kreativni pa preko web-shopova imaju dirketnu komunikaciju sa proizvođačem putem mejla, direktnog „chata“ ili online poziva. Tako dobijaju dodatne informacije ili kosultacije kao u primeru iznajmljivanje opreme za štampače i slično.

Šta predstavlja iznajmljivanje opreme za štampanje?

U stvaranju biznisa neophodna je dobra računica kako biste ravnomerno raspodelili kapital. Mnoge ideje u startu se kategorišu kao neuspešne zbog krive slike posmatranja neopohodnih stvari koje su vam potrebne da se napravi prvi korak. Početak sam od sebe zahteva elementarnu opremu npr. kancelarije, magacina, opšteg radnog prostora…

Kako bismo mogli da pružamo usluge za koje želimo da imamo pozitivne rezultate neophodna su sredstva i oruđe koje nam pomaže da ostvarimo komunikaciju, izdajemo naloge, izražavamo ideje, skiciramo planove, podnosimo izveštaje, organizujemo sastanke… Opremljenost kancelarijskog i radnog prostora naizgled je jednostavan čin, međutim kada malo bolje postavimo svoje ciljeve u ostvarenju bizinsa ključni faktori jesu naše mogućnosti koje izražavamo iz tog posebnog mesta.

Opšti kancelarijski/radni prostor ne može da se zamisli bez računara, štampača, fotokopirmašina, skenera i drugih uređaja koji predstavljaju najsavremenija i najpraktičnija sredstva za umnožavanje, prenošenje i dostavljanje informacija. Iako smo kao društvo veoma napredovali, sredstva komunikacije umesto papira zamenili smo internet vezom i uređajima, ipak u poslovnom svetu papir još nije doživeo dostojnog zamenika.

Kao neko ko pokreće biznis ili prati krilaticu “manje je više” dolazi do rezultata da opremanje jednog radnog prostora ne mora više da zahteva enormna ulaganja. Iznajmljivanje opreme za štampanje poput fotokopir mašina, polica, sefova i drugo dovelo je do bržeg i uspešnijeg poslovanja malih i velikih preduzetnika.

Jednostavna kalkulacija i jasan cilj doveo je do toga da “start-apovi”, agencije, redakcije, mala i srednja preduzeća ostvaruju svoje ciljeve pametnim izborom kada je reč o načinu poslovanja unutar svog radnog prostora. Iznajmljivanje opreme za potrebe kancelarije poput fotokopirmašine oslobodio je potrošača preko dvesta hiljada dinara u samom startu.

Paket usluga koje kompanije poput mivir.rs nude sadrže različite benefite koji su se pokazali kao prvi izbor kod novih pokretača biznisa. Ovakvo rešenje može potrošaču doneti i do 40% uštede na koje ne bi mogao da se osloni ukoliko bi se odlučio za direktnu kupovinu.

Rentiranje opreme za štampanje je visoko razvijena praksa na zapadu što je pokazatelj da se ekonomične ideje vrlo lako prenose i adaptiraju u našu sredinu. Kompanija mivir.rs koja se visoko kotira kod nas pruža usluge iznajmljivanja opreme za štampanje. Njihovi stručnjaci prave plan prema vašim potrebama poslovanja koji će vam omogućiti jasan pregled i kontrolu radnog prostora i potrošnje. Kada već možete da birate birajte da uštedite.

UrbanStandard
UrbanStandard
Urban Standard, grupa entuzisata sa ciljem da prenesu neke od interesantnih vesti iz URBANE kulture. Sa osvrtom na muziku, it, ali i zivot oko nas.
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Stefan on Dva od jednom
Zorana on USB meda!
Slobodan on Multi mališan!