Kupovina stana je jedan od najvažnijih koraka u životu, ali često i najstresniji. Većina ljudi se suočava sa brojnim pitanjima i brigama, a osnovna je – kako finansirati svoj novi dom? Ukoliko vam nedostaje novca ili ste zabrinuti zbog trenutne ekonomske situacije, pomoć države za kupovinu nekretnine može biti prava prilika. Ove subvencije su sjajan način da ostvarite san o sopstvenom domu uz značajnu finansijsku podršku.
U nastavku ćemo vam objasniti kako možete da iskoristite ovu pomoć i na koji način Winner Nekretnine može da vam olakša ceo proces.
Foto: Pexels
Šta su Subvencije za Kupovinu Stana?
Država je prepoznala potrebu mnogih porodica da lakše dođu do svog krova nad glavom, zbog čega nudi subvencije koje olakšavaju stambene kredite ili učešće za njih. Ukoliko ste nova mama ili mladi bračni par, ovo je prilika koju ne smete propustiti! Subvencije vam mogu pomoći da pokrijete deo troškova pri kupovini stana ili kuće, pa čak i izgradnji nove kuće.
Bitno je napomenuti da država nudi subvencije u dva segmenta:
Za novorođene bebe – Majke koje su od 2022. godine dobile dete mogu aplicirati za pomoć države.
Za mlade bračne parove – Programi podrške omogućuju i mladima da se lakše snađu na stambenom tržištu.
Kako da ispunite Uslove za Subvenciju?
Da biste ostvarili pravo na subvenciju, važno je da nemate već nekretninu na svoje ime, kao i da kupujete svoj prvi stan ili kuću. Takođe, ukoliko se odlučite za izgradnju kuće, parcela mora biti registrovana na ime podnosioca zahteva i mora postojati valjana građevinska dozvola. Winner Nekretnine će vam pomoći da prikupite sve potrebne papire i izbegnete greške koje mogu dovesti do odbijanja zahteva.
Foto: Pexels
Kolika je Pomoć Države?
Subvencije za kupovinu stana mogu iznositi do 20.000 evra, što predstavlja značajnu pomoć, naročito u vremenu kada su cene nekretnina visoke. Za one koji žele da se presele u manje razvijene oblasti, subvencije su još veće – čak do 50% procenjene vrednosti nekretnine. Nasuprot tome, u drugim područjima subvencije mogu pokriti do 20% cene.
Iskoristite Pomoć – Kontaktirajte Winner Nekretnine!
Proces apliciranja za subvencije može biti dug i složen, ali uz podršku Winner Nekretnina, sve će biti daleko jednostavnije. Naš tim stručnjaka će vam pomoći da se uspešno prijavite i dobijete sredstva koja su vam potrebna za kupovinu vašeg doma.
Ne dozvolite da vam birokratija pokvari san o stanu – kontaktirajte nas već danas i saznajte sve o povoljnim uslovima kupovine i subvencijama koje možete iskoristiti!
Seltik pank bend Cassidy’s Brewery objavio je digitalno izdanje albuma „Fool’s Hope“ za diskografsku kuću Multimedia Music.
Cassidy’s Brewery je seltik pank bend oformljen 2008. godine. Sa nastupima su počeli već na zimu 2009. Tokom svog postojanja bend je prošao kroz mnoge promene u postavi a u trenutnom sastavu nastupaju od 2021. godine, kada se Marija pridružila bendu na violini. Prvi album, „One Brew Over the Cuckoo’s Nest“ obeležio je presek njihovog rada, obuhvatajući pesme koje su pisali tokom godina nastupanja na najvećim lokalnim festivalima, poput Beer Festa, Beer Gardena, Nisvilla i Bijeljinskog Beer Festa…
Foto: Cassidy_s Brewery foto Bojana Jojić
Nakon dužeg čekanja, Cassidy’s Brewery publici donosi novo izdanje, „Fool’s Hope“. Album je obeležen ozbiljnijim temama, od otuđenja i izneverenih očekivanja („Away“), preko toksičnih veza („Save you a seat“) do rata i onoga što za njim ostaje („Silent goodbye“).
– Pokušali smo da pronađemo i istražimo duboka osećanja i zajednička mesta naše generacije i podneblja – kaže bend.
„Fool’s Hope” karakteriše i jasnije definisani zvuk benda, gde su gitare pronašle zajedničko mesto, dopunjujući se i popunjavajući melodijske instrumente stvarajući potpun i energičan doživljaj koji je oduvek karakterisao svirke i nastupe benda:
– Uz mnogo više gitarskih i violinskih solo delova i ozbiljnijim temama, ovim albumom pokazali smo sta melodični pank može da bude, muzički i tekstualno.
Cassidy’s Brewery su na ovom izdanju ostvarili i neke interesantne i njima veoma važne saradnje:
– Posebno smo ponosni na saradnju sa dva velikana scene, kako srpske tako i američke. Gostovanja na pesmama „Legent of Old Ronnie James“ (Aca Celtic, Ortodox Celts) i „Save you a Seat“ (Brad Hoffman, The Killigans) upotpunjuju zrelost albuma i nas kao stvaralaca i izvođača.
„Fool’s Hope“ možete preslušati na ovom linku:
Album je snimljen, produciran i masterovan u Citedela Studiju, a produkciju potpisuje Luka Matković.
Digitalno izdanje albuma „Fool’s Hope“ objavljeno je i dostupno na svim streaming platformama, a a fizičko izdanje biće objavjeno 15. oktobra. Nakon promocije izdanja krajem oktobra u Multimedia Music Record Store, Cassidy’s Brewery najavljuje i koncertnu promociju 1. novembra u klubu Fest u Zemunu.
Foto: Cassidy_s Brewery foto Bojana Jojić
– Nakon što su promocije završene i album konačno na policama širom Srbije, krećemo sa nastupima i gostovanjima po zemlji i šire. Sa nestrpljenjem iščekujemo da vas vidimo u vašim lokalnim klubovima, na večerima dobre svirke, dobrog piva i pozitivne energije! Živeli! – dodaje bend.
Lean metodologija postala je ključna za mnoge organizacije širom sveta. Najuspešnije svetske i domaće kompanije u svoje procese implementiraju Lean pristup kontinualnog poboljšanja. Međutim, sama primena Lean principa nije dovoljna bez odgovarajućeg vođstva i upravljanja koje može da prepozna i implementira ove principe na pravi način – kažu konsultanti iz kompanije Tecor Consulting koja je lider za implementaciju Lean-a, Kaizena i WCM-a na našim prostorima.
Pravilno vođstvo je ključ za postizanje ciljeva, jer omogućava ne samo optimizaciju resursa, već i razvoj timova koji rade u harmoniji, smanjujući rasipanje i povećavajući vrednost. Pravilno vođstvo je ključna komponenta uspeha svake organizacije, tima ili pojedinca. Lider nije samo osoba koja daje naređenja i upravlja procesima, već i neko ko inspiriše, motiviše i usmerava tim ka ostvarenju ciljeva. Uspešno vođenje zahteva kombinaciju veština, mudrosti i emocionalne inteligencije kako bi se stvorilo okruženje koje podstiče rast, produktivnost i uspeh. Pravi lider definiše jasne ciljeve i postavlja viziju koja vodi tim ka uspehu. Ova vizija mora biti inspirativna, ali i realistična, omogućavajući članovima tima da razumeju svoj doprinos i osećaju se važnim u procesu.
Praksa je pokazala da je u današnjoj poslovnoj trci veoma važno da na čelo organizacije, odseka ili poslovnog tima bude sposobna i kreativna osoba, koja neće na represivan način uticati na organizaciju, već će je pospešivati na rast i razvoj. Lean menadžeri su zbog ovakvih trendova veoma cenjeni i „u modi“ što bi se reklo. Osnovni cilj Lean pristupa je eliminacija rasipanja i kontinuirano unapređenje procesa. U kontekstu vođstva, Lean lider je odgovoran za stvaranje kulture u kojoj se ti principi implementiraju, što omogućava postizanje boljih rezultata s manjim resursima.
Uspešni lideri se fokusiraju na aktivnosti koje direktno dodaju vrednost krajnjem korisniku. Svi procesi i aktivnosti koji ne doprinose kreiranju vrednosti identifikuju se kao rasipanje i eliminišu se ili optimizuju. Lider treba da usmeri tim ka prepoznavanju tih procesa i njihovom poboljšanju. U tom smislu jako je važna i zdrava komunikacija. Dobra komunikacija je osnova svakog uspešnog vođstva. Lideri moraju jasno i otvoreno komunicirati, ne samo o ciljevima i zadacima, već i o očekivanjima i izazovima. Efikasna komunikacija uključuje slušanje članova tima i uzimanje u obzir njihovih mišljenja. Uspešni lideri prepoznaju važnost motivacije. Oni razumeju šta pokreće svakog člana tima i pomažu im da ostanu angažovani i posvećeni ciljevima. Pored toga, pružaju stalnu podršku, kako u profesionalnom tako i u ličnom razvoju. Ključni element dobrog vođstva je Kaizen, princip stalnog unapređenja. Lideri podstiču svakog člana tima da identifikuje mogućnosti za poboljšanje, bez obzira koliko one bile male. Ovaj princip doprinosi stvaranju kulture u kojoj svi, uz lični razvoj osećaju odgovornost za kvalitet i efikasnost procesa.
Vođa koji zna kako pravilno delegirati zadatke pokazuje poverenje u svoj tim. Delegiranje nije samo prenošenje zadataka, već i pružanje prilika za razvoj veština i preuzimanje odgovornosti. Poverenje je osnova na kojoj se gradi autonomija i kreativnost u timu. I ovde Lean metodologija prednjači u odnosu na tradiconalni pristup vođenju. Lean lideri prepoznaju značaj svakog pojedinca u organizaciji. Oni se oslanjaju na veštine i ideje svojih zaposlenih, omogućavajući im da budu deo procesa donošenja odluka. Ovo se postiže kroz uključivanje tima u analizu procesa, identifikovanje problema i pronalaženje rešenja, što povećava angažovanost i motivaciju. Između ostalog Lean vođe su fokusirane na eliminaciju različitih oblika rasipanja, bilo da je reč o vremenu, resursima, prostoru ili ljudskom radu. Identifikacija i smanjenje ovih rasipanja doprinosi većoj efikasnosti, smanjenju troškova i ubrzavanju procesa. Cilj je da se implementiraju procesi i sistemi koje će doneti dugoročne benefite organizaciji. Ova dugoročna perspektiva pomaže timu da se ne zadrži samo na rešavanju trenutnih problema, već da radi na održivim rešenjima koja će doneti uspeh na duži rok. Svaki tim i svaki projekat su jedinstveni. Pravi lider zna da se prilagodi različitim okolnostima i izazovima. Fleksibilnost u pristupu omogućava brže reakcije na promene i bolje rezultate.
Na koji način Lean vođstvo bolje doprinosi ostvarenju ciljeva? Pre svega primenom Lean principa lideri obezbeđuju optimizaciju procesa, smanjenje gubitaka i maksimizaciju resursa. Efikasniji radni procesi vode ka bržem ostvarivanju ciljeva, uz manje utrošenih resursa i vremena. Kroz Lean vođstvo takođe, lideri osnažuju timove, omogućavajući im da preuzmu odgovornost za svoje aktivnosti i doprinose. Ovo povećava motivaciju, a samim tim i produktivnost. Timovi postaju proaktivni u prepoznavanju prilika za poboljšanje. Ova kultura stalnog unapređenja vodi ka stalnom prilagođavanju i evoluciji poslovnih procesa, što organizaciji omogućava da ostane konkurentna.
Sve činjenice pokazuju da je pravilno vođstvo ključno za uspešno postizanje ozbiljnijih i viših ciljeva. Ono se zasniva na kombinaciji ključnih vrednosti i veština koje omogućavaju lideru da uspešno usmerava, motiviše i inspiriše svoj tim. Ako na ovaj način vodimo naš tim, ni jedan cilj ne može biti nedostižan. Pravilno vođstvo je suštinski deo postizanja ciljeva u savremenom poslovanju. Kroz fokus na eliminaciju rasipanja, kontinuirano poboljšanje, poštovanje ljudi i dugoročno razmišljanje, lideri stvaraju okruženje u kojem timovi mogu postići visoku produktivnost i uspeh. Na taj način, ne samo da se ostvaruju trenutni ciljevi, već se postavlja temelj za budući razvoj i rast organizacije.
Tekst priredio: Ivan Milanović, konsultant Tecor Consulting
Veritas Technologies, lider u sigurnoj otpornosti podataka u više oblaka, danas je predstavio nove mogućnosti vođene veštačkom inteligencijom kako bi dodatno proširio snagu i funkcionalnost portfelja sajber otpornosti. Nove inovacije, uključujući automatizaciju i poboljšanja korisničkog interfejsa, pružaju stručnjacima za zaštitu podataka i IT generalistima inteligentna, jednostavna rešenja koja uklanjaju neizvesnost od sajber oporavka.
Dipak Mohan, izvršni potpredsednik inženjeringa u Veritasu, rekao je: “Sigurnost podataka postaje sve složenija, a IT timovi su pod sve većim pritiskom kako bi osigurali da su podaci uvek dostupni, sa samo ograničenim resursima. Zato smo fokusirani na to da oporavak učinimo jednostavnijim, pametnijim i bržim. Sa proširenom VI pomoći i intuitivnim upravljanjem, eliminišemo nagađanja i pokušaje i greške iz procesa oporavka. Organizacije sada mogu brzo i pouzdano da se povrate od rensomver napada, minimizirajući poremećaje u poslovanju. “
Novi poboljšani korisnički interfejs i funkcije vođene VI-om čine sajber oporavak jednostavnijim, pametnijim i bržim kroz sledeća poboljšanja:
Pojednostavite navigaciju i operacije – Veritas Alta View platforma za upravljanje ima poboljšani visoko intuitivan korisnički interfejs, pojednostavljujući navigaciju i čineći operacije jednostavnim i za IT stručnjake i za generaliste koji obavljaju više zadataka. Kontrolna tabla integriše uvide vođene veštačkom inteligencijom (VI) i ocenu sajber rizika za analitiku u realnom vremenu. Poboljšani alati za vizuelizaciju omogućavaju korisnicima da prate celokupno posedstvo podataka, proaktivno upravljaju rizicima i ubrzavaju sajber oporavak.
Automatizujte revizije imovine i kreiranje politika – Veritas Alta Copilot automatski skenira i identifikuje nezaštićenu imovinu, preporučuje i primenjuje prilagođenu zaštitu i odmah se integriše sa postojećim politikama zaštite kako bi se osiguralo da su pokriveni svi kritični podaci.
Ubrzajte otkrivanje pretnji i odgovor – Poboljšana sigurnost, ubrzano otkrivanje pretnji i brži odgovor na rensomver sada se isporučuju putem praćenja malvera zasnovanog na hešu u rezervnim podacima i analizi radijusa eksplozije. Kada se malver identifikuje, nova funkcionalnost smanjuje do 93% vremena za skeniranje i procenu širenja na celom posedstvu.
Ublažite rizike i sajber pretnje sa automatizovanim planovima oporavka – Proaktivno upravljanje katastrofama i sajber oporavak sada se mogu postići korišćenjem novog interaktivnog vodiča koji omogućava IT timovima da lako kreiraju, automatizuju, testiraju i uređuju planove radnog procesa. Nacrti se mogu prilagoditi na granularnom nivou u više domena, uključujući složena hibridna, platformska i kontejnerska okruženja, obezbeđujući prilagođeno i efikasno upravljanje rizicima.
Automatizujte preporuke za tačke oporavka – Optimizovani oporavak je sada moguć kroz proaktivnu, dubinsku analizu koja pruža preporučene tačke oporavka. Ovo smanjuje vreme oporavka i potencijalni gubitak podataka eliminišući potrebu da se ručno identifikuje “poslednja poznata dobra kopija”, oslanjajući se umesto toga na analizu rizika kako bi se smanjila zavisnost od skupih skeniranja malvera.
Moderni menadžeri sve više se oslanjaju na digitalne alate kako bi unapredili efikasnost i transparentnost svog poslovanja. Bez obzira da li se radi o upravljanju kadrovima, putnim nalozima, skladištima ili servisom na terenu, PANTHEON Granule su moćan alat koji omogućava precizno praćenje i upravljanje svim aspektima poslovanja, smanjujući administrativne zadatke i pružajući menadžerima uvid u realnom vremenu za bolje donošenje odluka.
Kadrovi
Granula „Kadrovi“ omogućava sveobuhvatno vođenje kadrovske evidencije i administraciju zaposlenih, od samog prijema, preko praćenja učinka, do prekida radnog odnosa. Pored osnovnih funkcija kao što su upravljanje personalnim dosijeima, sistem pruža alate za obračun plata, vođenje evidencije o bolovanjima, odmorima i prekovremenom radu. Kroz Kadrove zaposleni mogu lako pregledati svoje platne liste u Dokumentaciji, sačuvati ih na svoj računar ili ih čak odštampati. Menadžeri imaju jasan uvid u strukturu kadrova, što omogućava brže donošenje strateških odluka o upravljanju ljudskim resursima.
Putni Nalozi
Granula „Putni nalozi“ pojednostavljuje sve aspekte upravljanja službenim putovanjima, uključujući izdavanje i odobravanje putnih naloga, obračun troškova i naknada, čak i preko pametnog telefona. Ovaj alat pojednostavljuje brze akcije poput dodavanja novog naloga i vozila, preračunavanje dnevnica, dodavanje troškova, praćenje puta direktno na karti i još mnogo toga. Izdvojili bismo jednostavan pregled i upravljanje nalozima koji su stalno dostupni zaposlenima, ali i unapređenu integraciju sa računovodstvenim sistemima koja omogućava trenutni prenos putnih naloga sa dokumentacijom u PANTHEON.
Putni nalozi takođe obuhvataju digitalizaciju prateće dokumentacije kao što su računi za gorivo, smeštaj i druge troškove, što dodatno smanjuje administrativne zadatke i ubrzava proces povraćaja sredstava.
Dokumentni sistem i zadaci
Dokumentni sistem digitalizuje i organizuje poslovnu dokumentaciju. Granula omogućava kreiranje, praćenje i arhiviranje svih poslovnih dokumenata, kao i delegiranje zadataka među zaposlenima.
Kontrolna Tabla
Ova granula omogućava menadžerima da dobiju pregled ključnih pokazatelja performansi (KPI) u realnom vremenu na svim uređajima sa web browserom. Vizuelno predstavljeni podaci pomažu u donošenju informisanih odluka, olakšavajući planiranje i praćenje rezultata poslovanja.
B2B naručivanje i Servis na terenu
Granula B2B naručivanja pojednostavljuje proces naručivanja između poslovnih partnera, dok Servis na terenu omogućava praćenje rada servisnih timova na terenu, automatizaciju servisa i praćenje istorije usluga kod klijenata.
Inventar Skladišta i Popis osnovnih sredstava
Granula Inventar skladišta pruža pregled stanja skladišta u svakom trenutku, što omogućava efikasno praćenje zaliha, smanjenje gubitaka i optimizaciju nabavke. Sa druge strane Popis osnovnih sredstava je modul koji omogućava detaljno vođenje evidencije o osnovnim sredstvima preduzeća.
Uz PANTHEON Granule, savremeni menadžeri imaju sveobuhvatan alat za upravljanje ključnim segmentima poslovanja, sa posebnim naglaskom na efikasnost u vođenju kadrova i upravljanju putnim nalozima, čime se postižu značajne uštede u vremenu i resursima.
Za više informacija o PANTHEON poslovnim rešenjima posetite Datalab.rs ili nam pišite na prodaja@datalab.rs
Na “Vitaminka Good Food & Wine Festivalu” pop hitovi Jellene, dečji ansambl hora “Viva vox”, gudački orkestri i di-džej majstorije
Ovogodišnji „Vitaminka Good Food & Wine Festival“, sa više od 50 izlagača iz Srbije i regiona, biće održan u subotu, 28. septembra u Knez Mihailovoj ulici u centru Beograda (plato ispred Rajićeva Shopping Centra). Na ovoj turističkoj i gastronomsko-vinskoj manifestaciji, koja se ove godine održava šesti put, Beograđani i gosti našeg grada će imati priliku da degustiraju tradicionalne srpske proizvode i vina iz svih vinskih regiona Srbije.
– Naš festival je i jedna od najznačajnijih privrednih manifestacija na otvorenom, koja okuplja mala i srednja preduzeća, najbolje poljoprivredne proizvođače i prerađivače, šampione srpske gastronomije, posebno u oblasti organske proizvodnje, kao i predstavnike vinarske industrije koja je kod nas u usponu, ali i stare zanate, kulturne stvaraoce i umetnike inspirisane Festivalom. Biće ovo praznik ukusa i degustacija u najprometnijoj pešačkoj zoni našeg grada. Spremamo brojna iznenađenja za naše sugrađane i domaće i strane turiste, bogate kulturno-umetničke sadržaje i dobru zabavu. Naši posetioci mogu već od 12 časova da svrate na koji ukusni zalogaj i degustiraju sve što požele, kao što kaže naš ovogodišnji slogan. Zaista – “Sve što poželiš” – možete da okusite ovde, a možete mnogo toga i da kupite po specijalnim festivalskim cenama i ponesete kući najbolja vina, rakije, organske sokove, mlečne proizvode, domaće poslastice, a naćićete i prirodnu kozmetiku, suvenire – najavio je PR „Vitaminka Good Food & Wine Festivala“ Pavle Cimbaljević na konferenciji za novinare.
Foto: Vitaminka Good Food and Wine Festival
On je dodao da posebnu vrednost ovom festivalu daju kreativne radionice za posetioce, zanimljive promocije, ali i veliki broj poklona koji će pripasti srećnim dobitnicima kroz nagradne igre i festivalsku tombolu.
– Zvanično otvaranje predviđeno je za 14 časova, uz mnogo dobre muzike: nastupiće pop pevačica Jelena Lalović, poznatija kao Jellena, koja se sa novim projektom ove godine na velika vrata vraća na domaću muzičku scenu. Sigurni smo da će svojim premijernim nastupom razveseliti sve posetioce Festivala i svoje fanove. Tu su i fantastični gudački kvartet muzičke škole “Dr Vojislav Vučković” i gudački orkestar muzičke škole “Davorin Jenko”. Posebno iznenađenje biće prvi javni nastup hora JukeVox, dečjeg ansambla čuvenog a kapela hora “Viva Vox” – naveo je Cimbaljević. On je pozvao sve ljubitelje dobre zabave da prvog dana vikenda uživaju u “rapsodiji dobrih ukusa” i žurci koja traje sve do 22 časa. Ulaz je naravno besplatan.
Foro: Vitaminka Good Food and Wine Festival
Posebna iznenađenja posetioce očekuju na štandu “Vitaminke” a.d. Banja Luka, čuvenog proizvođača pasterizovanih proizvoda iz Republike Srpske: аktivacije, točak sreće, nagradne igre, degustacije ukusnih proizvoda – od ajvara i bogate zimnice do zdravih domaćih džemova i sokova.
– Veliko nam je zadovoljstvo što se naš stari brend sa svojim proizvodima koji su bili poznati širom bivše Jugoslavije i sa tradicijom dugom 75 godina, vraća na tržište Srbije baš na ovom Festivalu. U neposrednom kontaktu sa posetiocima želimo da predstavimo svoje proizvode spremjene po tradicionalnim recepturama kao što su ih spremale naše bake. Pozivamo Beograđane i sve druge goste Festivala da posete naš stand i degustiraju naše proizvode. Tu su i aktivacije koje će ih sigurno zabaviti, kao i brojni pokloni. Pasterizovani proizvodi bez konzervansa omiljeni su na svakoj trpezi: ajvar, salate, džemovи, sokovi, “sve što požele”, kao što kaže slogan. Radujemo se susretu “Vitaminke” sa ljubiteljima dobrih ukusa u Srbiji. I nakon završetka Festiala možete nas naći na istom mestu 29. Septembra, a zatim od 3. do 6. oktobra. Reći ću samo jedno – dovoljno je samo da probate “Vitaminkine” đakonijе a posle nas možete potražiti u supermarketima Univerexporta – izjavio je Mirko Savić, direktor marketinga “Vitaminka” a.d. Banjaluka, kоja je i generalni sponzor ovogodišnjeg Festivala.
Foto: Vitaminka Good Food and Wine Festival
Važno mesto na Festivalu zauzima i “Zlatiborski korner”, koji okuplja domaćine sa Zlatibora, proizvođače nadaleko poznatih pršuta, mlačenih proizvoda i meda, koje orgnizuje “Zlatiborski Eko Agrar”, preduzeće čiji je osnivač Opština Čajetina.
– U okviru Zlatiborskog kornera koji uvek pleni pažnju publike, ove godine predstaviće se šest proizvođača naših tradicionalnih proizvoda sa teritorije Opštine Čajetina. Posebno smo ponosni na mlekaru “Naša Zlatka”, mlekaru iz Krive Reke koja je osnovana u okviru našeg privrednog društva i koja će predstaviti sir i kajmak, proizvedene po tradicionalnim receptima zlatiborskih domaćica. Pored toga formiran je i Agro sajam Zlatibor kako bi se naši proizvodi predstavljali ne samo na manifestacijama u našem kraju već i širom zemlje i regiona pa tako i na ovom Festivalu – poručio je Marko Marić, direktor Privrednog Društva “Zlatiborski Eko agrar”.
Kao i svake godine, ambasador Festivala, vitez vina Srbije Miša Ćirić, čuveni promoter Srpske tradicije i vrednosti, odeven u vitešku odoru održao je zdravicu i podsetio na značaj ovog festivala u promociji naše zemlje jer je Festival više puta ugostio i predstavnike Srpske dijaspore, a “dobar glas daleko se čuje”.
Ekskluzivni gost Festivala po prvi put je Vinarija „Mačkov podrum” iz Iriga u kojoj trenutno radi šesta generacija vinara negujući tradicionalne vrednosti, kulturu vina, gastronomsku i kulturu života uopšte, kako je rekla Đurđica Jojić Novaković, izvršna direktorka.
O festivalu
Good Food & Wine Festival prvi put je održan 2019. godine i u narednih pet godina ugostio je desetine hiljada posetilaca na beogradskoj Sava promenadi. Godinama je važio za najprestižniju gastronomsko-vinsku manifestaciju koji su podržavali Ministarstvo trgovine turizma i telekomunikacija i Grad Beograd,Sekretarijat za privredu.
Ove godine, Festival se prvi put održava u srcu grada, u Knez Mihailovoj ulici. Festival je 2021. godine krunisan priznanjem “Zvezde Beograda”, kao jedna od najboljih manifestacija koju je u toj godini podržao Grad Beograd.
Festival su ove godine podržali: “Vitaminka” a.d. Banjaluka koja je generalni sponzor i prijatelji Festivala kompanije „Zlatiborac“, „Activ Pharm“ i „Goodwill Pharma“. Domaćin konferencije za medije je hotel „Balkan”.
Festival “Inkluzijada” u organizaciji Akademske inkluzivne asocijacije biće održan u nedelju, 29. septembra u Zvezdarskoj šumi u cilju promocije inkluzije u društvu. Festival obuhvata bogat muzički i zabavni program koji će trajati od 15 časova do kasnih večernjih sati, a ulaz će biti besplatan.
Muzički sastav Kanda, Kodža i Nebojša (KKN) nastupiće u centralnom delu muzičkog programa, dok će tokom čitavog dana posetioci imati prilike da čuju i brojne druge bendove. Među njima su: ProRock bend, tribjut bend Milan Mladenović – Mimikrija, Zero Two, Makonnen, Štrokeri, Fili ovo ono, Horsrbistike i Osnovna muzička škola “VladimirĐorđević“.
Osim muzičkog programa, u toku dana biće organizovan nastup Plesne grupe Aurora i muzički pab kviz, beer pong i besplatna razmena knjiga. Za pab kviz zainteresovani mogu da se prijave slanjem poruke na zvanične naloge Akademske inkluzivne asocijacije na Fejsbuku, Instagramu i TikToku, dok će ekipe za beer pong biti formirane na licu mesta. Oni koji budu želeli da učestvuju u razmeni knjiga, mogu poneti na festival knjige koje žele da nekome poklone i da izaberu za sebe knjige koje su drugi poklonili. Takođe, biće moguće da se ostavi poruka budućem čitaocu, gde će darodavci moći da izraze svoju kreativnost i ljubav prema čitanju. Svaki učesnik u razmeni knjiga moći će da uzme najviše onoliko knjiga koliko je poklonio (ukoliko poklonite 3 knjige, imate pravo najviše 3 druge knjige da uzmete).
Festival promoviše značaj inkluzije, jednakosti u šansama i ideju da hendikep nije bauk. Na jednom mestu, vođeni kulturnim i zabavnim programom, biće okupljeni naši sugrađani sa i bez hendikepa.
Inkluzijada ima i ekološki karakter, pa će organizatori uz pomoć prijatelja nakon festivala očistiti ceo šumski prostor na kojem će festival biti odžan. Organizatori pozivaju posetioce da svakako vode računa o životnoj sredini i smeće odlažu na za to predviđena mesta.
Dobrodošli su svi koji žele da se zabave – studenti i mladi, porodice sa decom, stariji. Povedite prijatelje, porodicu, partnere, komšije, decu i svoje ljubimce. Hajde da zajedno pokažemo da smo svi isti i da nas sve spaja muzika i zabava!
Pokrovitelj festivala je Gradska opština Zvezdara, sponzor Zlatiborac, a prijatelj Šumski bar.
Ako ste i vi jedni od onih koji ne mogu da zamisle svoj dan bez jedne ili više šoljica domaće kafe i ako se pitate kako to utiče na vaše zdravlje, na pravom ste mestu da to i saznate.
Kako se često istražuje njen pozitivan uticaj na zdravstvene parametre i preporučene količine, otkrivamo vam nekoliko razloga zbog kojih možete i dalje bezbrižno da uživate u svom najdražem napitku.
Kafa sadrži antioksidanse, vitamin B2 koji učestvuje u pravilnom funkcionisanju ćelija, rastu i
metabolizmu masti, i minerale poput kalijuma i mangana koji mogu imati povoljan uticaj na zdravlje. Na primer, neka istraživanja sugerišu da se njenom konzumacijom može smanjiti rizik od Parkinsonove bolesti, dijabetesa tipa 2 i drugih oboljenja. Takođe, kafa može uticati na poboljšanje kognitivnih funkcija, koncentracije i povećanje nivoa energije.
Svetska zdravstvena organizacija preporučuje unos od 300 do 400 mg kofeina dnevno, što odgovara otprilike tri do četiri šoljice kafe. A kako je kafa jedan od najomiljenijih napitaka širom sveta, a njena popularnost ne dolazi samo iz ljubavi prema ukusu, ova preporuka se oslanja na brojne istraživačke studije koje su otkrile različite benefite koje kafa može doneti.
Kafa, kada se konzumira u pravom trenutku tokom dana, može značajno doprineti očuvanju energije, produktivnosti i opuštanju. Od jutarnje kafe koja nas budi, do večernje koja nas opušta, svaka šoljica donosi svoje benefite. Važno je slušati svoje telo i uživati u kafi s merom, kako bismo maksimalno iskoristili sve njene prednosti.
Prva jutarnja kafa: Energija za početak dana
Mnogi od nas ne mogu zamisliti jutro bez šoljice kafe. Prva jutarnja kafa daje energiju i budi nas iz sna. Kofein pomaže u aktivaciji mozga, poboljšava koncentraciju i pomaže nam da se osvežimo nakon sna.
Ovo je idealno vreme da se oslonimo na kafu kao pomoćnika koji će nam dati podsticaj za celodnevne aktivnosti.
Kafa u podne: Održavanje produktivnosti
U podne, kada često dolazi do pada energije, kafa može poslužiti kao odličan podsticaj. Ova šoljica može poboljšati našu produktivnost i fokus, pomažući nam da lagodnije rešimo preostale zadatke koje imamo.
Takođe, uživanje u kafi tokom pauze može biti prilika za neformalno druženje sa kolegama, što može dodatno poboljšati raspoloženje i smanjiti stres.
Posle podnevna kafa: Oslobađanje od umora
Posle podne, kada stignemo kući i osećamo se umorno i iscrpljeno od obaveza koje smo tokom dana rešavali, kafa nam može koristiti upravo u borbi protiv tog osećaja. Ova šoljica će nam pružiti dodatnu energiju, i poboljšaće nam fizičku i mentalnu izdržljivost. Kofein će smanjiti osećaj umora i omogućiti nam da se fokusiramo na preostale dogovorene aktivnosti.
Večernja kafa: Uživanje u trenucima opuštanja
Večernja šoljica kafe može biti savršena prilika za opuštanje i oslobađanje od stresa jer predstavlja uživanje u jednostavnom trenutku koji nas ispunjava. To je vreme za opuštanje uz omiljenu seriju ili knjigu, a i za pravljenju planova za uživanje tokom predstojećeg vikenda.
Pravilna konzumacija
Dovoljno je razloga da se i ubuduće nesmetano prepuštate svom nezamenljivom ritualu, ispijanju omiljene šoljice kafe i to nekoliko puta u toku dana, dok prepoznatljivi miris i ukus obuzima vaša čula.
Umeren unos domaće kafe može biti deo vašeg zdravog načina života, kao svakodnevni pratilac u različitim aktivnostima, kad vam zatreba doza pravog hedonizma i energije.
Knjigovođe su prvi koji su usvojili nove procese rada
Od kada su 1. januara 2023. godine svi obveznici PDV-a morali da pređu na elektronske fakture, koje predstavljaju deo digitalizacije radi ubrzanja i pojednostavljenja poslovanja, izdavanje i prijem faktura između subjekata privatnog sektora vrši se preko sistema elektronskog fakturisanja (SEF).
Od 1. septembra ove godine došlo je do promene obuhvata podataka koji se unose u evidenciju obračuna PDV-a (Pojedinačna i Zbirna evidencija PDV), ali su pravila za evidentiranje obračuna PDV-a ostala ista.
Knjigovođe su prvi koji su usvojili nove procese rada, jer oni su u poziciji da propisane izmene sprovode kroz računovodstvene programe.
– Kao što znamo, od 1. septembra svi korisnici SEF-a koji su u sistemu PDV-a obavezni su da evidentiraju i prethodni porez. Kako je bilo dosta promena i novina u ovoj i u prethodnim godinama, korisnici SEF-a i knjigovođe se nalaze u nezavidnom položaju. Razlog su prekratki rokovi za prilagođavanje kako softvera tako i operatera SEF-a. U vezi sa prethodnim porezom, ovog meseca su pripremljene sledeće promene: u evidenciji prethodnog poreza automatski se unose podaci koji se odnose na promet za koji je poreski dužnik isporučilac dobara, odnosno pružalac usluga, i to na osnovicu i PDV iz konačne i avansne e-fakture, i na dokumenta o povećanju. Zatim, promet za koji je poreski dužnik primalac dobara, i to na osnovicu i PDV iz pojedinačnih evidencija, a na trećem mestu je uvoz. Sav ostali prethodni porez po fiskalnim računima i drugim računima korisnik će morati sam da unosi u evidenciju prethodnog poreza. Automatski će se evidentirati PDV sa svih e-faktura, bez obzira da li su te fakture prihvaćene, odbijene ili stornirane. Automatski će se evidentirati samo PDV iz pojedinačnih evidencija koje imaju status evidentiranih – objašnjava poreski savetnik Dušan Roglić.
On dodaje:
– Evidentiranje obračuna PDV-a kroz SEF donelo je mnoge prednosti – sve fakture su dostupne odmah po slanju, što je vrlo bitno; drugo, evidencija PDV-a kroz pojedinačne evidencije doprinela je većoj kontroli u pogledu toga da li je račun urađen ili nije, jer se kroz tu evidenciju evidentiraju računi izdati obveznicima koji nisu u sistemu PDV-a, ni korisnici SEF-a. Kao treći važni činilac u zbirnoj evidenciji se evidentira PDV na smanjenja ili povećanja osnovice, promet bez naknade, manjak, a jedino što predstavlja određeni izazov je rok za evidentiranje do 10. u mesecu. Pretpostavljam da postoji jak razlog za ovako kratak rok. Podaci koji se odnose na nabavke od strane stranog lica ili interni PDV evidentiraju se zbirno iz pojedinačne evidencije. Podaci omnabavkama čiji promet nije oporeziv, neće se evidentirati. Podaci u evidenciji iskazuju se u dinarima, i ta evidencija može biti u statusu „evidentirano“ i „korigovano“. Evidencija sadrži 5 delova po vrsti podataka i to: kada je obveznik PDV-a isporučilac ili primalac, uvoz, povećanje i smanjenje PDV naknade. U okviru svakog dela postoje i podgrupe – zaključuje Roglić.
Kompanije koje rade softvere završile su unapređenu verziju do 1. septembra, kada je počela primena. Tome je prethodio i skup koji je 11. jula organizovalo Ministarstvo finansija, pod nazivom „U susret unapređenjima sistema elektronskih faktura“, a nakon toga je u više iteracija objavljivano uputstvo i objašnjenje izmena na SEF-u, što je omogućilo bolju informisanost.
– Definitivno su proizvođači softvera imali dovoljno vremena za razvoj, jer zahtevi za usaglašavanje softvera sa novim propisima nisu uslovljavali ozbiljne strukturne promene informacionih sistema. Arhitekturu softvera nije bilo potrebno menjati, ili kod nekih sofvera jeste, ali u minimalnoj meri. Kada je reč o testiranju nove verzije softvera, apsolutno je predviđeno dovoljno vremena, jer dorade i promene ne iziskuju previše vremena za testiranje, pošto se svode na nekoliko funkcionalnosti koje su već poznate.
U zvaničnoj dokumentaciji, objavljenoj od strane Ministarstva finansija, decidno je navedeno i objašnjeno sve vezano za promene koje je potrebno implementirati u softveru. Dokumentacija je detaljna i razumljiva, i prema strukturi se ne razlikuje od prethodno objavljenih dokumentacija koje su bile opšteprihvaćene i jasne – rekao je Nenad Orlović, vlasnik firme Interconto.
Prvo izdanje knjige „Godine na 6“ objavljeno je, sada već davne 2008. godine u 2000 primeraka koji su odavno rasprodati. Autor je, ponešen brojnim pitanjima gde knjiga može da se nabavi, odlučio da novo izdanje poveri izdavačkoj kući Multimedia Books.
„Ovo je jedna fantastična knjiga i meni je iskreno drago što se ponovo nalazi pred čitaocima jer, kao i mnoge fantastične knjige, kada se prvi tiraž rasproda, prepuštamo ih nekoj vrsti, ne zaborava, ali čežnje za njima, ne možemo da ih pronađemo. Vlada sam kaže da su ga pitali gde može da se kupi knjiga, a ne može nigde. Nije mogla, ali sada može i dobro je da postoje izdavači koji su spremni da podrže ovakve autorske poduhvate“ rekao je novinar, pisac i kritičar Aleksandar Žikić na početku svoj obraćanja pristutnima na promociji ovog novog izdanja.
foto: Ljiljana Zdravkovic
„Godine na 6“ je jedan superioran udžbenik istorije šezdesetih godina. I kada bi udžbenici istorije bili ovakvi bilo bi možda lepše a i korisnije ići u školu“ rekao je Žikić uz objašnjenje da istorija obično beleži neke najružnije stvari koje se dešavaju ljudskom rodu, a da ono što je lepo ostaje negde po strani: „Ova knjiga je primer kako bi trebalo da izgleda istorija ljudskog roda. Ona je vezana za godine na 6, dakle za šezdesete, koje mnogi smatraju najboljom decnijom u istoriji, mada, naravno da su takvi superlativi uvek diskutabilni. Ali je činjenica da se tih godina dešavalo nešto što možemo nazvati neponovljivim. Da je postojao jedan zanos koji se više nikada nije dogodio i za taj zanos možemo da zahvalimo pojavi nečega što se zove rokenrol“.
Vlada Džet je, kako je dalje objasnio Žikić, bio jedan od prvih ljudi koji su uhvatili tu vibraciju i da od nje napravi nešto svoje, da da svoj doprinos kreaciji nečeg važnog, možda i najvažnijeg doprinosa kulturi dvadesetog veka, a to je kultura rokenrola:
„Znamo da „stara dobra vremena“ ne postoje, ali je činjenica da postoje neke dobre i lepe stvari u prošlim vremenima kojih bi trebalo da se sećamo, bez obzira na to da li je to konkretno sećanje kao Vladino ili sećanje na nedoživljeno, da postoji neko zlazno grumenje istorije koje treba i vredi sačuvati. I treba da postoje autori koji su sposobni, ne samo da razumeju ono o čemu govore, nego i da nam to prenesu, prenoseći nam istovremeno i uzbuđenje i lepotu i radost koju su oni osećali dok su živeli ono što nam prenose i da to učine na jedan izuzetno duhovit i zabavan način. I to su neke stvari koje ovu knjigu čine velikom i važnom, i to su neki od razloga zahvalnosti čitalačke publike na autorima kakav je Vlada Janković Džet i knjigama kao „Godine na 6“ zaključio je.
foto: Ljiljana Zdravkovic
Svoje dragoceno iskustvo iz tih „revolucionarnih“ šezdesetih godina autor, kako sam kaže, u ovom slučaju nije želeo da dopunjuje i menja.
„Ta knjiga je kao celina, album, autohtona je i okrugla. Drugačije bih sad pisao neke stvari i sve bi to bilo drugačije, izgubio bi se taj ritam“ rekao je Vladimir Janković Džet i dodao da mu je izuzetno drago što je knjiga doživela novo izdanje.
„Ono što je bitno je da je ova knjiga priča o našoj strasti o našem ushićenju time što smo radili u to vreme, cela ta generacija i mlađa i starija dve, tri godine od mene, jer se tu desila jedna vrsta kulturne revolucije. Do tada je muzika shvatala na jedan način, a onda se pojavila naša generacija. Mi smo bili glasnogovornici nečega što se dešava u svetu. Doneli smo neki novi duh, neku novu garderobu, neke nove instrumente, potpuno novo poimanje zabave, prihvatanja okoline, života, svega…“ rekao je Džet našalivši se da to sad zna, ali da u to vreme značaja tih promena nije bio svestan: „Kasnije se to sve dešavalo u nekim drugim generacijama, ali kao nadgradnja onoga što se desilo pre toga. Mi nismo imali na šta da se naslonimo, mi smo stvorili tu platformu, pre nas je sve bilo drugačije. Ne kažem da pre nas nije bilo ništa, bilo je mnogo toga pre nas, ali je sve to bilo drugačije, a sa našom generacijom se desila ta kulturna revolucija koja je promenila sliku sveta, ne samo u Jugoslaviji, nego u celom svetu. Mislim da sam uspeo bar deo tog ushićenja, te eksplozije prenesem na papir. Lako je preneti neki događaj na papir, ali impresije koje prate to sve, to je nešto što ili uspeš ili ne uspeš. Ja mislim da sam uspeo.“
foto: Ljiljana Zdravkovic
Jedna od najznačajnih ličnosti u razvoju, negovanju i propagiranju plemenitog duha rokenrola na ovim prostorima, Vlada Janković Džet, još jednom je dodao da bi voleo da ova knjiga posluži za inspiraciju nekim drugim ljudima koji su doživeli neke stvari u rokenrolu, da to stavljaju na papir i da ispričaju, jer, svako iskustvo je dragoceno…
Knjiga „Godine na 6“ Vlade Jankovića Džeta dostupna je na svim prodajnim mestima Multimedia Music kao i online na www.multimedia-music.com