U praksi često možemo naleteti na sledeće izjave:
“Korišćenje taktike umesto strategije je najveća greška koju kompanije čine sa društvenim medijima” (Gary Vaynerchuk), “Posedovanje Facebook fan stranice ili profila na Twitteru je pametna taktika u većini poslova, ali sprovođenje dobre strategije na društvenim mrežama je retkost. (Samir Soriano), “Teško je započeti sa taktikom i proširiti je posle u koherentnu strategiju”.
Očigledno je da ljudi olako koriste termine kao što su strategija i taktika ni ne shvatajući da su ove dve stvari usko povezane.
Većina akcija čak i nisu taktika
Svaka akcija koju preduzmete ili je deo plana ili nije. Ako je akcija deo plana to je taktika, ako nije deo plana to je samo dodatna aktivnost. Zato i nema smisla izjaviti za neke akcije da su taktike. To je isto kao da izjavite da je neka životinja konj ali nije sisar i obrnuto.
Alati imaju više taktika
Postoje povezane greške u našem razmišljanju. Često govorimo o taktici i alatima za rad kao da su sinonimi, isto kao što upoređujemo akcije i taktike. Na primer, govorimo za posedovanje Facebook stranice kao da je to taktika. Taktika bi bila da namerno ažuriramo statuse na toj Facebook stranici kako bismo podstakli konverzaciju. Drugim rečima, Facebook stranica je alatka kako bi se ostvarile višestruke taktike.
Uspešnost taktike zavisi od načina izvršenja
Uspešnost određene strategije prvenstveno zavisi od toga da li je ideja bila dobra. Dok uspešnost taktike zavisi od načina izvršenja.
Zato ne možemo okriviti karakter klijenta, ako nam neka taktika ne uspe. Jer taktika nije propala zato što ideja nije odgovarala karakteru klijenta, ili kulturi njegovog poslovanja, već zato što taktika nije na pravi način izvršena.
Taktičke odluke moraju da budu ekspresne, celishodne, proračunate, da manevrišu.
Jednostavno kada odlučujete o nekoj taktici zapitajte se da li ona deluje?