Otkrivamo vam šest razloga zbog kojih ćete ovo seme želeti da uvrstite u ishranu…
1. Omega-3 masne kiseline
Čija semenke su najbolji izvor na omega 3 svetu. Deluju protiv akni i bora, a veoma povoljno utiču i na brži rast kose i noktiju.
2. Vlakna
Pomažu u održavanju povoljnog nivoa šećera u krvi, što pozitivno utiče i na kožu lica. Prema novijim istraživanjima uspešno preveniraju dijabetes jer sadrže u sebi alfa-linolensku kiselinu i dijetalna vlakna. Chia seme sprečava nastanak poremećaja metabolizma kao što je visoka količina masti u krvi i insulinsku rezistenciju.
3. Vitamin E i cink
Sadrže visok nivo cinka i vitamina E. Oni imaju antiinflamatorno dejstvo na akne i dobar su saveznik u borbi protiv bora.
4. Magnezijum
Magnezijum podstiče krvotok i sprečava oboljenja srca. Pozitivno utiče i nakožu sprečavajući da ona izgleda bledo i beživotno.
5. Proteini
Proteini učestvuju u rastu i odrčavanju mišićne mase i kostiju. Ovo seme sadrži više proteina nego bilo koje drugo seme ili orašasti plod. Idealan je u ishrani sportista. Takođe pomaže održavanje nivoa kolagena u koži.
6. Kalijum
Zanimljivo je da se u samo dve kašike čia semenki nalazi čak dva puta više kalijuma nego u jednoj banani. Kalijum sprečava podbulost i oticanje, a važan je i za pravilne srčane kontrakcije, kao i za pravilno funkcionisanje creva i mišića.