Wednesday, April 24, 2024
HomeBlueBiznisNOVA GENERACIJA ŠTAMPE - Iskoristite novine u štampanju

NOVA GENERACIJA ŠTAMPE – Iskoristite novine u štampanju

Autor: Duygu Sanac Keçeci, upravnik sektora proizvoda za profesionalnu štampu za EMEA, Canon Europe

Sada je važno vreme za štampasku branšu. Vreme je promene i vreme kada nove tehnologije koje se tek oblikuju utiču na budućnost štampe. Štamparska industrija jedinstvena je i već se dugo razvija: prešla je sa analognih na digitalne tehnologije, ali još uvek je toliko toga pred nama. Da bi nastavila da raste i menja se, trebaju nam sveže ideje i razmišljanje van zadanih okvira. Jedan od načina kako možemo podupreti taj rast je i privlačenje nove generacije.

Za vas i mene štampa je niz inovativnih primena sa kojima se susrećemo u svakodnevnom životu. Ali, štampa je nekome ko ne poznaje sve njene mogućnosti i kreativni potencijal samo knjiga ili poster koji se stavlja na zid. Većina ljudi van naše branše ne shvata što štampa obuhvata, a to je sve od kalendara, preko korisničkih priručnika ili tapeta, pa do grafike za izloge. Zapravo, sve što pročitate, a što nije na ekranu(osim rukom pisanog pisma) štampano je. No ako je takva percepcija štampe, kako da privučemo nove i mlade talente koji će podstaći buduće inovacije?

 

Štampa je više od reči

 

Znamo da štampa brzo napreduje zahvaljujući novim tehnologijama kao što su automatizacija, unapređena stvarnost i robotika, a upravo ti dodaci predstavljaju mogućnost za privlačenje novih talenata.

Da bismo privukli radnu snagu za budućnost, moramo redefinisati pojam štampe. Šta on zapravo znači? Prema mom mišljenju, ta reč ograničava doseg onoga što štampa zapravo jeste – to je zapravo izlazni rezultat svega što radimo. A nemoguće je obuhvatiti sve što naša branša može samo jednom rečju.

Čarolija naše branše sveobuhvatno je iskustvo iza nje, koje uključuje softver, hardver, završnu obradu itd. Ona se mora pozicionirati kao kreativna tehnološka branša i upravo to moramo staviti u prvi plan da bismo privukli nove generacije.

Mladi su danas izvrsni poznavaoci svega digitalnog jer su odrasli sa pametnim tehnologijama na dohvat ruke. Neki od njih smatraju štampu staromodnom – ona nije „seksi“ kao digitalni mediji. Zato moramo staviti naglasak na nove tehnologije koje su im poznate i omiljene, a koje ne bi nužno povezali saštampom, da bismo ih privukli. Moramo govoriti njihov jezik i pokazati im snažnu ulogu koju štampa može odigrati u kombinaciji sa digitalnim i virtualnim platformama i kako oni mogu biti deo uzbudljive budućnosti jačeg povezivanja tih dveju tehnologija.

Privlačenje radne snage budućnosti

 

Sa percepcijom onih izvan branše da štampa umire, zašto bi neko poželeo da započne  karijeru u nečemu što se čini kao delatnost na zalasku? Ono što ne znaju jeste da ima jako mnogo prilika za rast –štampa nije branša na zalasku, nego branša koja se stalno razvija. A ima i ogroman kreativni potencijal i mogućnosti za tehnološke inovacije.

Jedna od stvari koje sam primetio na početku svoje karijere u štampi je da ona nudi veliki raspon različitih mogućnosti i premošćava jaz između popularnih izbora zanimanja, kao što su tehnologija i marketing. Ja dolazim iz sveta mašinskog inženjerstva i uspeo sam te veštine preneti i primeniti na nove tehnologije digitalne štampe, kao što su robotika i automatizacija. Danas se uređaji za digitalnu štampu prilično oslanjaju na automatizaciju za kontrolu naizgled svih aspekata proizvodnje, pa se skup veština potrebnih za rukovanje tim sistemima promenio.

Kao upravnik sektora proizvoda iz kategorije tonerske štampe na pojedinačne listove, moram razumeti tehnologiju iza funkcionisanja, ali moram razumeti i kako pouzdanost i sposobnost te tehnologije objasniti svojim klijentima, pružaocima usluga štampe, i klijentovim klijentima – znači kupcima štampanih rešenja. Upravo su mi u razgovorima sa klijentima pomogla znanja i veštine koje sam razvio tokom pohađanja MBA programa (Master of Business Administration, stručnjak za poslovnu administraciju), pa im mogu objasniti kako prezentovati i prodati tehnologiju, i koju ulogu štampa može imati u rastu njihovog poslovanja.

U štamparskoj industriji ima puno različitih mogućnosti zaposlenja u kojima se mogu koristiti različite veštine: kreativnost i dizajn, analitika podataka, tehnologija, inženjerstvo, razvoj poslovanja, zadržavanje kupaca, marketinške strategije… Bilo koju od tih veština možete sjajno iskoristiti u štampi.

Moramo istražiti privlačnije načine povezivanja štampe sa hobijima i interesima mlađih generacija. Uzmimo za primer nekoga koga zanima sport. Ta osoba verovatno ne zna ništa o bogatim mogućnostima štampe koje se mogu iskoristiti na samo jednom sportskom stadionu – od ulaznica, preko promotivnih materijala do grafike. Netko lud za modom mogao bi se naći u štampi na tkanini ili u dizajnu tekstila.

Ili zamislimo mladu osobu koja razmišlja o karijeri analitičara podatka – ta osoba bi mogla biti mozak iza revolucionarnog softverskog rešenja koje spaja softverske sisteme upravljanja odnosima sa korisnicima sa štampom.

Voliš da putuješ? Sa kalendarom punim globalnih sajmova koji se bave štampom i pakiranjem i korisnicima iz celog sveta, imaćeš puno prilika za istraživanje novih gradova i država.

Na nama je, štamparskoj branši i velikim dobavljačima kao što je Canon, da istupimo pred mlađe generacije. Moramo posećivati sajmove poslova, sarađivati sa fakultetima, pa čak i slati personalizovane štampane materijale direktno na njihova vrata. Moramo nastupiti pred njima da bismo im pokazali za što je štampa zapravo sposoban, da bismo im pokazali da mogu biti deo te branše koja se stalno menja i kako mogu doprineti njenoj budućnosti.

 

Inovacije uz nove talente

 

Mnogo puta mi je rečeno da sam još zelen u štamparskoj branši, dok se na drugim radnim mestima tri ipo godine ne smatraju tako kratkim radnim iskustvom. To pokazuje da je retkost da ljudi iz drugih branši počinju da rade u štampi, što dalje znači da je nužno da naša branša u potrazi za novim talentima baci mrežu na veće područje.

Prednosti zapošljavanja unutar same branše su jasne: ljudi poznaju tržište, konkurente i tehnologiju. No, sva ta znanja se mogu steći – možemo pomoći u obučavanju novih zaposlenih. Dobra je vest da se mlađe generacije brzo prilagođavaju, pa moramo početi da delimo svoje znanje da bismo stvorili štamparsku generaciju budućnosti.

Znamo da kombinacija ljudstva i tehnologije donosi promene i inovacije. Tehnologija se brzo razvija, pa je sada vreme da integrišemo nove talente sa novim idejama i perspektivama kojima ćemo unaprediti tehnologije digitalne štampe, ali i evoluirati ulogu štampe u budućnosti.

A prednosti za nas? Oni će doneti inovacije i sveže ideje, što će nam pomoći da unapredimo načine rada i pozicioniramo štampu kao uzbudljiv medij koji neće tako brzo nestati. Sada je više nego ikad pre trenutak da budemo deo ove kreativne tehnološke branše i preoblikujemo njenu budućnost.

 

 

 

UrbanStandard
UrbanStandard
Urban Standard, grupa entuzisata sa ciljem da prenesu neke od interesantnih vesti iz URBANE kulture. Sa osvrtom na muziku, it, ali i zivot oko nas.
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Stefan on Dva od jednom
Zorana on USB meda!
Slobodan on Multi mališan!